کد خبر: ۱۵۳۶۶۹
۱۱:۷ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

ادعای چهار سناتور و نماینده مجلس آمریکا به نقض تحریم‌های ایران در گرجستان

ادعای چهار سناتور و نماینده مجلس آمریکا به نقض تحریم‌های ایران در گرجستان

دو سناتور آمریکایی به همراه دو نماینده مجلس سنا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا مدعی نقض تحریم‌های ایران در گرجستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، تد کروز و جان کرونین به همراه جودی آرینگتون و مارکوین مولین با ارسال نامه‌ ای به مایک پمپئو و استیون منوچین ضمن اتهام‌زنی به مقامات گرجستان درباره ضدیت با حضور شرکت‌های آمریکایی از نقض تحریم‌های ایران و همچنین نفوذ روسیه در گرجستان گلایه کرده و خواستار ارائه گزارشی توسط وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا در خصوص تلاش‌های دولت گرجستان در تقابل با حضور شرکت‌های آمریکایی شدند.

بر اساس این گزارش، آنها مدعی شدند که به‌رغم کاهش حدود ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در گرجستان طی سال گذشته موانع مالیاتی و تشریفات اداری برای حضور شرکت‌های غربی نظیر "فرونترا ری‌سورسس" افزایش یافته است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در تگزاس است بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در بخش‌ کشف نفت و گاز گرجستان سرمایه‌گذاری کرده اما اخیرا هدف محدودیت‌ها و مقررات سفت و سختی قرار گرفته و ممکن است دولت گرجستان اقدام به مصادره اموال و دارایی ها کند.

این چهار نماینده اعلام کردند: در سال ۲۰۱۹ یک شرکت دیگر آمریکایی به نام "کانتی گروپ"با همین محدودیت‌ها مواجه و از کنسرسیوم ایجاد تاسیسات در طرح "آناکیلا" کنار زده شد. این اقدامات علیه شرکت‌های آمریکایی نشان‌دهنده اهداف ژئوپلیتیکی است چرا که هدف از حفاری شرکت فرونترا، ایجاد ثبات و استقلال گرجستان از منظر انرژی و هدف طرح آناکیلا نیزکاهش وابستگی گرجستان به زیرساخت بنادر روسیه بود. با بیرون کردن فعالیت قانونی و مشروع شرکت‌های آمریکایی فعالیت‌های اقتصادی و مالی غیرقانونی در گرجستان انجام شده است.

طبق ادعای این نمایندگان،بازرگانان گرجستانی و سیستم مالی این کشور از سال ۲۰۱۳ به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بدنام بوده‌ و برای ایرانی‌ها هدفی ایده‌آل برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ