کد خبر: ۱۵۳۶۸۱
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۲/۲۹

تحلیل دیپلمات معروف از پرتاب ماهواره ایران/ تنها کشور خودکفا در سلاح های نظامی

تحلیل دیپلمات معروف از پرتاب ماهواره ایران/ تنها کشور خودکفا در سلاح های نظامی

دیپلمات پیشین ایرانی با اشاره به پرتاب موفق ماهواره ایرانی توسط سپاه گفت: دولت ایران از اقتدار و پیشرفت در امر سلاح‌های دفاعی متعارف حمایت کرده تا از موجودیت و تمامیت ارضی دفاع کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین موسویان درباره پرتاب ماهواره ایرانی توسط سپاه پاسداران به پایگاه خبری دیده‌بان جهانی فضا گفت: دولت ایران از اقتدار و پیشرفت در امر سلاح‌های دفاعی متعارف حمایت کرده تا از موجودیت و تمامیت ارضی دفاع کند و سپاه در تحقق این مهم، نقش کلیدی دارد.

وی افزود: ایران تمام دوران پس از انقلاب ۱۹۷۹ را در تحریم به سر برده است.در این مدت قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا و اروپا به صدور صدها میلیارد دلار از پیشرفته‌ترین سلاح‌های متعارف به خاورمیانه عمدتا به کشورهای عربی همسایه ایران،ادامه داده‌اند.

این دیپلمات پیشین ایرانی ادامه داد: در دوران تجاوز صدام،ایران مورد اصابت هزاران موشک قرار گرفت. وی با کمک آمریکا و اروپا از سلاح شیمیایی علیه ایران استفاده کرد که حدود ۱۰۰ هزار ایرانی شهید و مجروح شدند. از آن زمان تاکنون سیاست آمریکا در مورد ایران همچنان بر مبنای تغییر رژیم استوار بوده و گزینه حمله نظامی نیز روی میز واشنگتن محفوظ مانده است.

موسویان گفت: با توجه به چنین پیش زمینه‌های تاریخی،ایران چاره‌ای جز اتخاذ سیاست خودکفایی در امر اقتصاد، صنعت، تسلیحات دفاعی متعارف، فناوری سایبری و فضایی نداشته و این سیاست،پاسخ ایران به تجاوز،تغییر رژیم و روی میز بودن گزینه حمله نظامی آمریکایی اسرائیلی است. تحریم‌ها نه تنها نتوانسته ایران را از این استراتژی باز دارد بلکه در مسیر خودکفایی و مقاومت مصمم تر کرده است.

وی افزود: در قالب برجام، حسن نیت ایران با اجرای بالاترین حد شفافیت در برنامه هسته‌ای ثابت شده و در مقابل با اعمال ظالمانه ترین تحریم‌ها از سوی آمریکا با همراهی اروپا روبه رو شد.لذا قانع شدیم که غرب قابل اعتماد نبوده و باید روی بلوک شرق حساب کرد.ایران تنها کشور خاورمیانه است که در امر سلاح‌های نظامی متعارف خودکفا بوده و توان تولید هواپیمای جنگنده، موشک و زیر دریایی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ