کد خبر: ۱۵۴۶۵۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۳/۲۷

شروط مهم ایران برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا از زبان ربیعی

شروط مهم ایران برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا از زبان ربیعی

سخنگوی دولت با اشاره به شروط ایران برای مذاکره گفت:هر زمان آمریکا آماده واقعی برای آغاز دیپلماسی موثر همراه با احترام به توافق‌های پیشین و قوانین بین المللی باشد ایران نیز اقدام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبر آنلاین، علی ربیعی درباره شروط ایران برای مذاکره با آمریکا گفت: هر زمان آمریکا آمادگی واقعی و غیرنمایشی را برای آغاز دیپلماسی موثر همراه با احترام به توافق‌های پیشین و قوانین بین المللی داشته باشد دیپلمات‌های ایران بر سر میز مذاکره ای که آمریکا آن را ترک کردند حاضر خواهند شد .

وی افزود: درباره پول‌های بلوکه شده ای که مربوط به صادرات نفت و میعانات گازی به کره جنوبی بوده خواستار بازگردانده شدن این اموال به ایران هستیم.به دلایل نامعلومی دولت کره همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. بانک مرکزی از سال ۹۷ تاکنون از طرق مختلف با هماهنگی وزارت خارجه این موضوع را پیگیری می کند و راهکارهای مختلفی در این زمینه ارائه شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: از اعضای شورای حکام انتظار داریم از استقلال این نهاد بین‌المللی در برابر قلدری آمریکا حمایت کنند. در عین حال این هشدار را می‌دهیم که استفاده از معیارهای سیاسی در رسیدگی متقابل به تکالیف و حقوق کشورها در آژانس نتیجه‌ای جز از هم گسیختن رشته‌های اعتماد و تقویت بی‌ثباتی در عرصه جهانی ندارد.

ربیعی گفت: ایران تاکنون بیشترین حد دسترسی را به آژانس داده و انتظار دارد درخواست‌ها در چارچوب توافقات پادمانی و اساسنامه ارائه شود.ایران تاکنون به تمامی تعهدات بین‌المللی پایبند بوده و گواه این ادعا گزارش‌های مثبت ۱۷ گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سال‌های اخیر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ