کد خبر: ۱۵۴۶۵۷
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۳/۲۶

توضیحات مدیرعامل سیمان مجدخواف و پاسخ سهامداران درباره وکالتنامه، مجمع و...
در پی انتشار خبر بورس پرس مطرح شد:

توضیحات مدیرعامل سیمان مجدخواف و پاسخ سهامداران درباره وکالتنامه، مجمع و...

مدیرعامل سیمان مجدخواف به موارد اعلامی برخی سهامداران درمورد وکالتنامه، برگزاری مجمع و... جواب داد که با پاسخ ها و نکات اعلامی سهامداران منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار خبر 10 خرداد از قول برخی سهامداران سیمان مجد خواف با عنوان"معضلات و وعده های محقق نشده شرکتی که وکالتنامه های ۱۴ سال پیش دارد" در بورس پرس ، عبداله باقرنژاد نشلی مـدیرعامل سیمان مجدخواف با ارسال جوابیه ایی ، ضمن طرح ادعاها و اتهاماتی ، نکاتی را بیان کرده که عین توضیحات اعلامی همراه با پاسخ های سهامداران منتشر می شود.

ذکر این نکته ضروری است که بورس پرس طی 5 سال فعالیت حرفه ایی مستقلانه ، همواره و بدون حاشیه طبق رسالت حرفه ایی عمل کرده و صرفا" با هدف اطلاع رسانی و کمک به سهامداران و شرکت ها برای حل چالش ها، هم صدای سهامداران بوده و هم منعکس کننده وقایع و رویدادهای شرکت ها . 

جوابیه مدیرعامل سیمان مجد خواف

در تاریخ 10 خرداد99 ساعت 11:05 با کد خبری 154029 مطالب کذب و خلاف واقع با هدف تشویش افکار عمومی از سایت بورس پرس درباره شرکت سیمان مجد خواف منتشر گردید و موجب تخریب وجهۀ شرکت شد و در تعدادی از رسانه­ ها نیز بازنشر گردید که حقوق این شرکت برای پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی محفوظ است و در پاسخ به آن مطلب متن ذیل عیناً جهت انتشار در آن سایت ارائه می­ گردد:

1-  عمده مطالب منتشر شده درسایت بورس پرس درباره شرکت سیمان مجد خواف که در تعدادی از رسانه ­ها نیز باز نشر شده است کذب و خلاف واقع است و به ویژه اعداد و ارقام اعلام شده در خصوص سهام و قیمت­های آن نادرست می­ باشد.

2- انتشار مطالب کذب و خلاف واقع با ادعای نقل از تعدادی از سهامداران بدون هویت و ایجاد تردید در امور و فعالیت قانونی، حقوقی و تولیدی شرکت با ادعای غیرکارشناسی برای تأمین منافع عده­ای افراد سودجو که با برنامه ­ریزی و با اهداف بورس ­بازی و فریب سهامداران واقعی این مطالب را در برخی رسانه­ ها همانند بورس پرس منتشر می­ کنند موجبات تشویش افکار عمومی و تخریب وجهه شرکت را فراهم می­ کند.

3- تمام امور این شرکت اعم از امور فنی، مالی و حقوقی با شفافیت کامل و طبق قانون و مقررات کشور اداره می ­شود و تا کنون حتی یک مورد خلاف از شرکت مطرح نگردیده است.

4- این شرکت بیش از پنجاه و پنج هزار (55،000) سهامدار دارد و ارائه وکالت به برخی از مدیران مورد اعتماد از سوی سهامداران محترمی که امکان شرکت در مجامع را ندارند بر حسب قانون تجارت و مقررات حقوقی کشور بوده است و تاکنون از این وکالت­نامه ­ها در مسیر قانونی برای اداره امور مجامع شرکت و منافع عموم سهامداران استفاده شده است و خواهد شد و بدون وجود این وکالت­های قانونی امور مجامع واجرایی شرکت مخدوش و متوقف خواهد شد.

5- اخیراً مشاهده شده که عده معدودی از اشخاص که احتمالاً به تازگی خود را در جرگه سهامداران این شرکت قرارداده­ اند با هویت­ های جعلی و نمادهای مستعار با ایجاد گروه­ های متعدد در فضای مجازی و نفوذ در برخی از سایت­ ها و رسانه­ ها علیه شرکت و مدیران آن اقدام به نشر اکاذیب، شایعه­ پراکنی و تهمت­ زنی می­ کنند و برای اغوای مردم و سهامداران محترم مطالب و آمار املاء غلط ارائه می­ دهند تا با ایجاد زمینه فریب سهامداران محترم و اخذ وکالت از آنها در مجامع شرکت نفوذ کنند و اهداف سودجویانه خود را محقق سازند.

6- نویسندگان گزارش مدعی شده­ اند که با وکالت­نامه­ های داوطلبانه ارائه شده از سوی سهامداران، اقدام به اعمال رأی­ های منفعت­ جویانه شده و منافع هزاران نفر را به خطر انداخته­ اند در این خصوص فارغ از مجرمانه بودن اتهام مذکور که حق پیگیری آن از طریق مراجع قضایی برای شرکت محفوظ می­ باشد باید گفت که شرکت عضو فرابورس بوده و مجامع با حضور نمایندگان محترم سازمان بورس و حسابرس قانونی برگزار می­ شود و علاوه بر آن تمام مصوبات مجامع بلافاصله در سایت کدال انتشار می­ یابد و در دسترس عموم مردم می­ باشد لذا با افتخار از همه سهامداران محترم درخواست می­ شود تا تمام مصوبات مجامع سال­ های گذشته را مطالعه نمایند تا کذب بودن ادعای مذکور برای همگان روشن شود.

7- ادعا شد که کنترل شرکت در سال های گذشته در دست عده­ ای است که سهام اکثریت را در اختیار ندارند و سالها است که سهام و ادارۀ شرکت را کنترل می­ کنند در این رابطه باید گفت در ابتدای تشکیل شرکت تا آخرین انتخابات تعیین اعضاء هیأت مدیره، غالب اعضاء جزء دارندگان بالاترین سهام بوده­ اند برای شفافیت موضوع و دریافت صداقت انتشار دهندگان گزارش مذکور، سهامداران محترم می­ توانند به سایت کدال سازمان بورس شرکت مراجعه کرده و گزارشات و صورت­های مالی حسابرسی شدۀ سالهای گذشته را مطالعه نمایند در این گزارشات اسامی اعضاء هیأت مدیره و اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارندگان بیشترین سهام آمده است با مقایسه اطلاعات استخراج شده حضور اشخاص حقیقی و حقوقی سهامداران عمده در هیأت مدیره ادوار گذشته، گواه بر کذب بودن ادعای مذکور می­ باشد.

8- در گزارش مذکور نام بخشی از دارایی ­های مادی و معنوی از جمله موقعیت استثنایی کارخانه، پنج هزار (5،000) هکتار معدن و اخذ سند قطعی ثبتی برای زمین کارخانه به عنوان شاخص های مثبت شرکت تمجید شده است اما نویسندگان آن غافل بوده­ اند که همۀ این افتخارات نتیجه تلاش طاقت­ فرسا و پیگیری مدیران شرکت در سالهای گذشته بوده است.

9- شرکت سیمان مجد خواف هنوز وارد بازار اول بورس نشده است و در بازار فرابورس بارنگ زرد می­ باشد و ساختار و ترکیب سهامداران آن با مشارکت پنجاه و پنج هزار (55،000) سهامدار از نظر اجتماعی به گونه­ ای است که سهام شناور آن اندک است و عملاً کمتر از 2 درصد سهم این شرکت در حال گردش در بازار است و کسانی که با خرید و فروش سهام به دنبال منافع فوری و بورسی هستند در این بازار که دارای گردش حجم اندک سهام است با ریسک بیشتری مواجه خواهند شد و فرصت مانور کمتری خواهند داشت و منافع اساسی این شرکت در بلند مدت از آن عمده سهامدارانی است که با صبوری شاهد تکمیل طرح رونق تولید آن خواهند بود.

10- سهامداران محترم واقفند که کارخانه سیمان مجد خواف نیمه تمام است و فقط فاز اول یعنی آن بخشی از کارخانه که از سایش کلینکر (آسیاب) به بعد است اجرا شده است و به همین دلیل در این سالها شرکت دارای سود نبوده است تا سودی به سهامداران محترم اختصاص یابد زیرا بانک صادرات از پذیرش عاملیت طرح استنکاف نمود و به ناچار استراتژی فاز سایش کلینکر و نه تولید آن اجرا شده است و اجرای بخش تولید کلینکر آن احتیاج به سرمایه­ گذاری بیش از چهارصد میلیارد (400،000،000،000) تومان دارد که هیأت مدیره شرکت همه تلاش­ های خود را معطوف به جذب آن نموده است.

11- سهامداران محترم اطلاع دارند که تا آخرین انتخابات انجام شده اعضای هیأت مدیره شرکت غالباً جزء دارندگان بالاترین سهام بوده­ اند و همه مجامع با حضور نمایندگان سازمان بورس و بازرسان محترم برگزار و همه صورت جلسه­ های مالی حسابرسی شده و با شفافیت کامل در کدال بورس قرار گرفته است و ادعاهای مطرح شده در سایت بورس پرس کذب محض می­ باشد.

12- ناشران چنین گزارش­ هایی که فقط با نیت به دست آوردن ثروت بادآورده در بازار بورسی کشور اقدام به بورس­ بازی نموده و با زیر پا گذاشتن اخلاق و وجدان ارائه آمارهای غلط تخریب همه جانبه را با شایعه پراکنی در پیش می­ گیرند همین بس که در گزارش، با احتساب خبری بدون سند به مدیرعامل وقت شرکت گفته شد که در دوران ساخت 800 نفر و در دوره بهره­ برداری 3500 نفر به کار اشتغال خواهند یافت در حالیکه همگان می­دانند که تعداد نفرات مشغول به کار در دوره ساخت بیشتر بوده و در زمان بهره­برداری برای کارخانه­ای با یک خط تولید حد اکثر 300 نفر اشتغال می­یابند که با وجود تکنولوژی­های جدید در حال حاضر این تعداد نیز بسیار کمتر می­ باشد.

13 - در سالهای اخیر به دلیل اینکه تقاضا برای خرید سیمان بسیار کمتر از ظرفیت تولید سیمان در کشور بوده است شاهد ایجاد رقابت شدید منفی بین کارخانه­ های سیمان بوده­ ایم و این رویه منجر به فروش سیمان در زیر قیمت مصوب شده است لذا حتی کارخانه ­های سیمان با قدمت طولانی نیز نه تنها قادر به دادن سود نبوده­ اند بلکه در صورت­های مالی زیان نیز اعلام نموده­ اند. شرایط شرکت­های سیمانی که در سالهای اخیر راه­ اندازی شده­ اند به مراتب بغرنج­ تر می­باشد زیرا برغم داشتن خط تولید کامل نه تنها قادر به توزیع سود نیستند بلکه با انباشت روزافزون بدهی­ های مالی مواجهند با این وصف چگونه باید انتظار توزیع سود را از یک پروژه نیمه کاره داشت؟

14- در پایان باید یادآوری نمود که برای اینکه شاهد افزایش قیمت سهام در سازمان بورس باشیم و یا اینکه تلاش ­های مدیریت شرکت برای جذب سرمایه ­گذاری جهت تکمیل خط تولید که در آستانه به ثمر نشستن است نهایی شود با ارائه مطالب واقعی وآمار صحیح  به معرفی شایسته شرکت و ترسیم چهره­ای موجه که شایسته آن است نیاز است و آنهایی که به تخریب وجهه آن می­پردازند آگاهانه و یا ناخودآگاه منافع سهامداران را از بین می­برند لذا سهامداران محترم توجه نمایند تا در دام افراد و شرکت هایی که هیچ شناختی از واحدهای صنعتی و تولیدی ندارند و فقط قصد کسب منفعت با بورس بازی را دارند نیفتند تا منافع آنها نابود و مضمحل نشود.

پاسخ ها و نکات سهامداران

براساس این گزارش ، سهامداران "سخواف" هم در واکنش به این مواضع مدیرعامل سیمان مجد خواف ، پاسخ ها و نکاتی را به شرح زیر اعلام کرده اند:

بنا بر اعلام مدیرعامل محترم سیمان مجد خواف در بند یک جوابیه، عمده مطالب منتشره در خبر مورخ 10 خرداد 99 علیه شرکت سیمان مجد خواف کذب و خلاف واقع است. در واقع این شرکت بدون ذکر و ارائه مستندات، مصادیق و جزئیات اعلام کرده که مطالب منتشره خلاف واقع است.

در بند دوم نامه، رسانه ها در دفاع از حقوق سهامداران شرکت سیمان مجد خواف به تامین منافع عده ای سودجو و فریب سهامداران واقعی متهم شدند. جای بسی تاسف است که شرکت به جای بیان حقایق، به نسبت های ناروا به رسانه رو آورده و تلاش می کند با اتهام و تهدید رسانه ها به شکایت، آنها را از وظیفه و رسالت اخلاقی خود منصرف کند.

در بند چهارم نامه آورده شده است که ارائه وکالت از سوی سهامداران به مدیران شرکت سیمان مجد خواف به دلیل آن بوده که سهامداران امکان شرکت در مجامع را ندارند.

ذکر چند نکته در پاسخ به این بند خالی از لطف نیست. به رغم آنکه حدود 3 درصد از سهامداران  در خواف و بیش از 20 درصد در تهران هستند اما از سال 90 و درست از زمانی که هیات مدیره شرکت اقدام به اخذ وکالتنامه ها کرد، مجامع شرکت در خواف برگزار شده است. در این هشت سال، پیگیری و اعتراض سهامداران به هیات مدیره شرکت برای برگزاری مجامع در تهران، کارساز نبوده وهیات مدیره شرکت به واسطه اخذ وکالتنامه ها، مجامع شرکت را در مقر کارخانه و خارج از شهر خواف برگزار می کند.

محل نامناسبی که به دلیل نبود امکانات کافی و دوری از مرکز استان ، امکان حضور سهامداران در آن بسیار دشوار است. در واقع هیات مدیره شرکت، با انتخاب محل نامناسب برای برگزاری مجمع، امکان حضور در مجمع را قهرا از سهامدار سلب می کند و با استناد به نتیجه این اقدام، استفاده از وکالتنامه ها را توجیه می نماید.

در بند چهار آمده است که تا کنون از این وکالتنامه ها در مسیر قانونی برای اداره امور مجامع شرکت و منافع عمومی سهامداران استفاده شده و خواهد شد !

عبارت فوق مبنی بر آنکه "وکالتنامه ها برای اداره امور مجامع استفاده خواهد شد و بدون وجود این وکالتنامه ها امور مجامع و اجرایی شرکت مخدوش و متوقف خواهد شد"؛ بیانگر آن است که هیات مدیره شرکت قصد دارد کماکان از وکالتنامه های چندین سال قبل، استفاده کند.

آیا به واقع از زمان اخذ وکالتنامه ها، منافع سهامداران تامین شده است و آیا سهامداران کماکان بر استفاده از این وکالتنامه های بدون تاریخ رضایت دارند ؟ تاریخ مصرف وکالتنامه ها چه زمانی تمام شود؟  

مدیرعامل شرکت سیمان مجد خواف در بند چهارم ادعا می کند که "بدون وجود این وکالتنامه ها امور مجامع و اجرایی شرکت مخدوش و متوقف خواهد شد" . در پاسخ به این بند باید گفت که چگونه است که مجمع عمومی عادی سال مالی 1395 با حضور 2.48 درصد از سهامداران برگزار شده و هیچ توقفی در فعالیت های اجرایی شرکت پدید نیامده است و اساسا از این وکالت ها به غیر از تثبیت مدیران آن شرکت، چه منافع و سودی نصیب سهامداران شده است؟ با وجود آنکه وکالتنامه های سهامداران در اختیار هیات مدیره این شرکت است اما تمامی مجامع در نوبت دوم تشکیل شده است.  

در بند پنجم آمده است: اشخاصی که احتمالا به تازگی خود را در جرگه سهامداران این شرکت قرار داده اند، با هویت جعلی و نمادهای مستعار اقدام به نشر اکاذیب و شایعه پراکنی و تهمت زنی و ارائه آمار غلط می کنند تا زمینه فریب سهامداران و اخذ وکالت از آنها در مجامع ایجاد شود و اهداف سودجویانه خود را محقق سازند.

طبق قانون تجارت، سهامداران یک شرکت از حقوق یکسانی برخوردار هستند و تقدم و تاخر در زمان خرید سهام، امتیاز ویژه ای برای کسی ایجاد نمی کند ضمن آنکه سهامداران ولی نعمت هیات مدیره شرکت هستند و اکنون با بکارگیری اتهامات فوق در بند پنجم، به سهامداران شرکت اهانت شده است.

عدم تکمیل کارخانه در دهه گذشته، تحت مدیریت افراد ثابت، غیرقابل تغییر و آن هم با استفاده از وکالتنامه های بدون تاریخ و با حق توکیل به غیر اخذ شده موجب متضرر شدن سهامداران شده است.

اگر چنین اقدامی برای هیات مدیره شرکت به غیر از حقوق و مزایا منفعتی نداشته است، برای سهامداران ضرر و زیان در پی داشته است. اکنون اصرار هیات مدیره برای بقا در شرکتی که هیچ سودی ندارد و در بیش از یک دهه گذشته، حتی یک ریال سود هم نصیب سهامداران نکرده، جای بسی تعجب است.

شرکت سیمان مجد خواف در بند هفتم جوابیه ادعا کرده است که غالب اعضای هیات مدیره جز دارندگان بالاترین سهام بوده اند. تقاضای سهامداران از هیات مدیره محترم آن است که این ادعا را با ذکر جزئیات و مستندات کافی به اثبات برسانند. چون تا به این لحظه در سایت کدال سازمان بورس، هیچ گزارشی به جز سال مالی منتهی به اسفند 96 از لیست حاضرین در مجمع و میزان سهم اعضا موجود نیست و این گزارش نیز گویای عدم رعایت حق مالکانه ی هیات مدیره است، البته اگر هزار سهم وثیقه ی خریداری شده سهام عمده محسوب شود!

بند هشتم؛ اخذ یک زمین و دریافت پروانه بهره برداری معدنی که هیچگاه به بهره برداری نرسیده است نشانه ای از مدیریت کارآمد و تلاش های طاقت فرسا نمی تواند باشد. بهره برداری از این دارایی های طبیعی و تکمیل کارخانه و ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران نشانه مدیریت کارآمد است.

در بند نهم، مدیرعامل شرکت سیمان مجد خواف اعلام کرده است که ساختار و ترکیب سهامداران با مشارکت 55 هزار نفر سهامدار از نظر اجتماعی به گونه ای است که سهام شناور آن اندک است و عملا کمتر از 2 درصد سهم این شرکت در حال گردش در بازار است.

در پاسخ به بند نهم نیز یک تقاضا از مدیران شرکت سیمان مجد خواف داریم و آن اینکه جهت اظهارنظرهای صحیح آتی حتما به تعریف سهام شناور رجوع شود. از ابتدای سال 99 تا کنون، بیش از 229 میلیون برگه سهم در بازار سهام داد و ستد گردیده به عبارتی بیش از 43 درصد از سهام شرکت در کمتر از سه ماه بین سهامداران معامله شده است بنابراین این موضوع در تناقض آشکار با ادعای فوق است.

پاسخ به بند ده : طبق گزارش فعالیت هیات مدیره شرکت، در دهه گذشته هیات مدیره تمام تلاش خود را معطوف به جذب سرمایه لازم برای تکمیل کارخانه کرده است.

 آیا مدیران به این موضوع فکر کردند که چرا تا کنون موفق نبودند؟  آیا ده سال برای پیدا کردن یک سرمایه گذار زمان زیادی نیست؟ عدم النفع سهامداران از این پروسه ی ده ساله بی سرانجام، تا چند دهه دیگر منجر به جذب سرمایه گذار فرضی خواهد شد ؟

پاسخ به بند یازدهم در بند هفت گنجانده شده است.

پاسخ به بند دوازدهم: اولا کسب ثروت از بازار بورس حلال و شرعی است و ثانیا استفاده از عبارت بورس بازی و زیر سوال بردن بازار سرمایه به عنوان یکی از بازارهای مهم کشور توسط مدیران یکی از شرکت های بورسی، تاسف بار است.

با مراجعه به میانگین بازدهی سهام شرکت های سیمانی که  بیش از 800 درصد بوده، می توان دریافت که شرکت سیمان مجد خواف در پایین ترین جایگاه از منظر بازدهی قرار دارد. هیچ بورس بازی، این شرکت را که در پایین ترین رتبه های بازدهی صنعت سیمان در بورس قرار دارد، انتخاب نمی کند بنابراین کسی که این سهام را خریداری کرده، سرمایه گذار است.

در پاسخ به بخش دوم بند دوازدهم نیز با مراجعه به خبر روزنامه دنیای اقتصاد و روزنامه اطلاعات- در تاریخ دوم و پنجم مهرماه سال 85 به نقل از محمد مهدی ساعدی رودی (مدیرعامل وقت)، سند این خبر را مشاهده فرمائید. چگونه است که هیات مدیره شرکت اطلاعات و اظهارات قبلی مدیران شرکت را منکر می شود ؟   

در پاسخ به ادعای زیاندهی شرکت های سیمانی در بند سیزدهم جوابیه نیز به ذکر سه مثال بسنده می کنیم.

سیمان خاش افزایش 113 درصدی سود عملیاتی 12 ماهه 98 در مقایسه با دوره مشابه از مبلغ 229 میلیارد ریال به 488 میلیارد ریال

سیمان قاین افزایش 192 درصدی سود عملیاتی 12 ماهه 98 در مقایسه با دوره مشابه از مبلغ 131 میلیارد ریال به 385 میلیارد ریال

سیمان بجنورد افزایش 199 درصدی سود عملیاتی 12 ماهه 98 در مقایسه با دوره مشابه از مبلغ 278 میلیارد ریال به 831 میلیارد ریال

تمامی این کارخانجات در شرق کشور بوده و جملگی سودده و دارای بازدهی قابل توجه هستند. همچنین پیشنهاد می شود که خودتان با صرف زمان اندک، به آمار شرکت های دیگر سیمانی مراجعه نمایید.  

مستند بر گزارشات فعالیت هیات مدیره در یک دهه گذشته، تلاش ها تنها روی کاغذ در آستانه به ثمر نشستن است! آگاه باشید که انتشار اطلاعات واقعی یک شرکت و درخواست های به حق سهامداران جهت کسب منافع از سرمایه گذاری 15 ساله خود، منجر به تخریب چهره هیچ شرکتی نشده و نمی شود.

اعتماد سهامداران به شما که به قول خودتان از واحدهای صنعتی و تولیدی شناخت کافی دارید و فقط در جهت رضای خدا و بدون هیچ منفعتی، در این 15 سال در این شرکت فعالیت کرده اید، چه عایدی برای سهامداران داشته است ؟

لطفا مستند اعلام و آن را منتشر کنید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محمدعلي خدادا | ساعت ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۴/۲۹
0
0
پاسخ
سلام
من 14 ساله سهامدار سيمان مجد خواف هستم ، در اين مدت هيچ کسي به بنده و تلفنهاي منو جواب نميدن. بايد چکار کنم؟؟؟
09358080888
تلفن مستقيم بنده
» علی استرکی | ساعت ۴:۶ - ۱۳۹۹/۵/۹
0
0
پاسخ
سلام واقعا همچین کارخانه ای وجود داره من که شک دارم فقط هر چند سال یکبار برام پست برام بسته میاره پول میدم حق تقدم میخرم ولی دریغ از یک ریال سود که بهم بدن
» جواد | ساعت ۲۳:۱ - ۱۳۹۹/۵/۹
0
0
پاسخ
من یکی از سهام داران هستم .سهامی که ۳سال پیش خریدم وفیش پرداخت هم دارم.هنوز شرکت هیچ سند یا مدرکی برام نفرستاره. اقایان مفت خور دارین چکار میکنین با اون همه وعده وعید سهام فروختین.میدونین ارزش پول اون زمان نصبت به العان چقد بوده.
» علیرضا هادی سهی | ساعت ۱۵:۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
پاسخ
لطف کنید یه زنگ بزنید ..اقای مدیر عامل کجایی ؟؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ