کد خبر: ۱۵۴۶۶۸
۱۱:۲ - ۱۳۹۹/۳/۲۷

احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا و وضعیت قرمز ۷ استان
معاون وزارت بهداشت خبر داد:

احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا و وضعیت قرمز ۷ استان

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با اعلام ایمنی کمتر از ۲۰ درصد اکثر نقاط در برابر کرونا از احتمال وقوع موج های بعدی و وضعیت قرمز ۷ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا ملک زاده در خصوص احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا گفت: بر اساس آمار رو به افزایش ابتلا و مرگ‌ها، احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا به طور جدی مطرح بوده و با هر موج، تلفات انسانی روی می‌دهد.

وی افزود:  به جز سه شهر که بیش از 60 درصد مردم آن‌‌ها ایمنی کسب کرده‌اند در سایر مناطق، ایمنی کمتر از 20 درصد و در مناطق روستایی که 30 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند کمتر از 10 درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تلاش‌های گسترده وزارت بهداشت برای کنترل کرونا ،شمار مبتلایان تا 25 خرداد به بیش از 187 هزار نفر رسیده و تعداد جانباختگان به مرز 9 هزار نزدیک شده است. استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

ملک زاده گفت: موج دوم شیوع همه‌ گیری بیماری‌های عفونی به آن معنا است که پس از کاهش موارد جدید بیماری، تعداد مبتلایان دوباره افزایش پیدا کند.  همچنین موج‌های بعدی همه گیری می تواند سخت‌‌‌تر باشد و ممکن است افزایش ابتلا در گروه‌های سنی یا جمعیتی خاص یا در مناطق بخصوصی یا مانند موج اول همه‌ گیری باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ