کد خبر: ۱۵۴۷۰۴
۲۲:۴ - ۱۳۹۹/۳/۲۹

پیش بینی معاون وزیر بهداشت درباره مدت درگیری ایران به کرونا

پیش بینی معاون وزیر بهداشت درباره مدت درگیری ایران به کرونا

معاون کل وزیر بهداشت گفت: پیش‌بینی می‌شود کشور تا یک سال آینده درگیر کرونا باشد و مرگ و میرهای ناشی از آن همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج حریرچی با بیان اینکه وضعیت کلی کشور در حال حاضر باثبات است و تداوم این ثابت به رفتار اجتماعی مردم بستگی کامل دارد به ایرنا گفت: مسافرت به مناطق ییلاقی و گردشگری باعث می‌شود تا ویروس از شهرها به روستای خوش آب و هوای مقصد گردشگری منتقل شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که واکسن موثری پیدا نشود و بعد از آن هم تا زمان توزیع مناسب و تاثیر آن در دراز مدت تنها راه مقابله پیشگیری از بیماری با رعایت فاصله‌گذاری و رعایت بهداشت فردی است. در مواردی که میزان عفونت در برخی شهرها افزایش پیدا کند مجبور به قرنطینه و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه خواهیم شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کرونا در استان‌های مختلف با میزان شیوع و همه‌گیری با فاصله زمانی رخ داده، افزود:۱۰ استان با وضعیت صعودی مواجه هستند و همین استان‌ها در دوره اسفند و فروردین مشکل چندانی نداشت و چرخش ویروس در آنها قابل توجه نبود. شیوع موج کرونا در این استان‌ها و رسیدن به قله ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی است. با توجه به این موضوع باید سیاست گذاری با اجرای محلی را حتما داشته باشیم .

حریرچی ادامه داد: ستاد ملی کرونا در حال تصویب آیین نامه‌ای است که طی آن در استان‌های با درگیری شدید کرونا، تصمیمات استانی گرفته و اجرایی شود. راه حل اصلی مقابله با کرونا افزایش آگاهی مردم است. شست و شوی مداوم دست‌ها، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک به محض خروج از منزل باید مورد توجه باشد.

وی خطرناک‌ترین کار در سرای کنونی را دیدار به بزرگان و افراد مسن فامیل دانست و تاکید کرد: در این دیدارها افراد ناقل بیماری که بدون علامت هستند طی نیم ساعت آنان را مبتلا به این بیماری کشنده می‌کنند. تا ظهر چهارشنبه ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان باختگان کرونا به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ