کد خبر: ۱۵۴۷۵۰
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۳/۳۱

آمادگی بانک ملت برای تامین مالی ۱۴ طرح دارای اولویت ایران خودرو در بورس

آمادگی بانک ملت برای تامین مالی ۱۴ طرح دارای اولویت ایران خودرو در بورس

مدیرعامل بانک ملت از آمادگی تامین مالی ۱۴ طرح مهم ایران خودرو از طریق بازار سرمایه و استفاده از توانمندی شرکت زیرمجموعه جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد بیگدلی در نشستی مشترک ایران خودرو، ساپکو و جمعی از قطعه سازان با ابراز خوشحالی از حضور در کنار تولید کنندگان مهم و ارزنده صنعت خودرو، شرکت ایران خودرو را یکی از دو شرکت بزرگ و مهم این صنعت دانست و گفت: بانک ملت به عنوان بانکی بزرگ و پیشرو و یک حامی وفادار، همواره در کنار تمامی بخش های صنعت حضور داشته است .

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید تاکید کرد: بانک ملت با برنامه ریزی های مستمر و هدفمند قصد دارد این حضور را در سال جاری پررنگ تر و اثرگذارتر کند. بانک ملت با توجه به مشکلات تامین ارز برای واردات حاضر است معادل ریالی ارز مورد نیاز را در اختیار ایران خودرو قرار دهد تا این شرکت از طریق بانک مرکزی بتواند ارز مورد نیاز را تامین کند.

بیگدلی از آمادگی برای تامین مالی ۱۴ طرح مهم اولویت دار ایران خودرو منوط به تایید مستندات مورد نیاز بانک از طریق بازار سرمایه خبر و ادامه داد: با توجه به حضور اثرگذار و حداکثری بانک ملت در تامین سرمایه درگردش بسیاری از شرکت های بزرگ تولیدی و محدودیت های قانونی موجود در پرداخت تسهیلات جدید، می توان با کمک از بازار سرمایه و انتشار اوراق قرضه نسبت به تامین مالی شرکت های تولید کننده قطعات مرتبط با ایران خودرو اقدام کرد ضمن اینکه می توان با استفاده از توانمندی موجود در شرکت واسپاری ملت بخشی از نیازهای شرکت را جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز مرتفع کرد.

عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو هم با بیان اینکه ایران خودرو برای تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری به ۱.۴ میلیارد یورو قطعات وارداتی نیاز دارد، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده جهت کاهش ارزبری وارداتی با هدف اشتغال زایی و رونق تولید این شرکت قصد دارد حداقل نیمی از این مبلغ را با کمک تولید کنندگان داخلی صرفه جویی کند.

وی افزود: این شرکت با انجام چهار پروژه موفق به صرفه جویی به میزان ۱۳۲ میلیون یورو در سال گذشته شده و در شرایط کنونی نیز با در دست داشتن ۷۳ طرح در حال اجرا ، صرفه جویی ۲۴۶ میلیون یورویی را در دستور کار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ