کد خبر: ۱۵۴۷۵۴
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۳/۳۱

نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی از فردا اجباری است
رئیس اتحادیه فروشندگان :

نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی از فردا اجباری است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از اجباری شدن نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی از فردا اول تیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی میری بااشاره به اجباری شدن نصب کد رهگیری روی لوازم خانگی از اول تیر به تسنیم گفت: تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با مراجعه به سامانه کد شناسه نسبت به دریافت کدرهگیری و ثبت نام در سامانه گارانتی اقدام کنند.

وی افزود: طبق توافقات به عمل آمده برای آن دسته از کالاهایی که در بازار است هم مقرر شد ضمن پر کردن فرم هایی سریال کالاها اعلام شود تا در صورت مراجعه بازرسان، فروشندگان فرم ها را ارائه کنند. البته این توافق تا شهریور بوده و به دلیل تعطیلی دو ماهه بازار در تلاش برای تمدید آن به مدت دو ماه دیگر هستیم.

بر اساس این گزارش، مقرر شده شناسه کالا، کد رهگیری و سامانه جامع گارانتی، ضمانت و خدمات پس از فروش ایجاد شود تا وقتی مصرف کنندگان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند با استفاده از بارکد کالا مطمئن شوند ضمانتنامه آن اعتبار دارد یا کالا جعلی و قاچاق است.لذا خریداران می‌توانند شناسه کالا را به شماره #7777*4* ارسال کنند تا از اصالت آن مطلع شوند.

به اعتقاد فعالان بازار با اعمال نصب کد شناسه بر روی کالاها تغییر چندانی در عدم فروش کالاهای قاچاق به وجود نیامده چراکه هر کس کد شناسه یک کالا را به راحتی بر روی کالای مشابه نصب کرده و ابزاری هم برای تشخیص این موضوع وجود ندارد.

فروشندگان لوازم خانگی اعلام می‌کنند کد شناسه دردی از بازار دوا نکرده زیرا اشکالات آن راه فرار زیادی برای فروشندگان کالای قاچاق به وجود آورده و فقط با تعطیلی بازارها به دلیل کرونا حجم کالاهای قاچاق تا حدودی در بازار کاهش یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ