کد خبر: ۱۵۷۱۶۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۲

آرامکو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را لغو کرد
به دلیل شرایط بد اقتصادی :

آرامکو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را لغو کرد

شرکت آرامکو عربستان در راستای کاهش هزینه ها و به دلیل شرایط بد اقتصادی، قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری ساخت مجتمع پالایشی و پتروشیمی چین را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، شرکت نفت آرامکوی عربستان در نظر دارد با لغو قرارداد 10 میلیارد دلاری ساخت مجتمع پالایشی و پتروشیمی چین ، هزینه ها را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، کاهش قیمت نفت و تاثیر همه‌گیری کرونا بر تقاضای انرژی، محاسبات شرکت های انرژی در مورد طرح ها در سراسر جهان را تغییر داده و این شرکت تلاش می کند در بحبوحه کاهش قیمت نفت و افزایش بدهی، 75 میلیارد دلار سود سهام را حفظ کند.

این قرارداد مشترک فوریه سال گذشته هنگام حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در پکن امضا شده و قرار بود سهم بازار آسیا را افزایش دهد و چین را هم تشویق به سرمایه گذاری کرده بود.

قرار بود عربستان‌ طبق این قرارداد، 70 درصد از نفت مورد نیاز برای این پالایشگاه با ظرفیت روزانه 300 هزار بشکه را تأمین کند.

آرامکو همچنین اوایل سال جاری در حال مذاکره با شرکت نفت دولتی اندونزی برای طرح توسعه پالایشگاه بود ولی این مذاکرات بدون امضای هیچ قراردادی به پایان رسید و اندونزی به دنبال شریک دیگری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ