کد خبر: ۱۵۷۱۹۰
۱۱:۰ - ۱۳۹۹/۶/۲

پیش بینی موسسه آمریکایی از اثر پیروزی بایدن بر رشد بورس‌های آسیایی

پیش بینی موسسه آمریکایی از اثر پیروزی بایدن بر رشد بورس‌های آسیایی

طبق پیش بینی موسسه آمریکایی، پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند با کاهش سیاست گذاری های تنش زا در قبال چین موجب رشد بورس‌های آسیا شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، طبق گزارش مؤسسه UBS و AMP کپیتال این وسترد در صورت پیروزی جو بایدن، اختلافات در حوزه‌ های فناوری، حقوق بشر و تجارت بین چین و آمریکا ادامه داشته اما فروکش خواهد کرد که تغییری بزرگ به حساب می آید.

بر اساس این گزارش، رویکردهای تنش زا در روند سیاست گذاری ها به خصوص در قبال چین از سوی دولت آمریکا به افزایش ریسک در بازارهای آسیایی منجر شده است.

هم اکنون عواملی نظیر انتخاب ریاست جمهوری آمریکا، روند بهبود اوضاع اقتصادی در پسا کرونا و روابط رو به خصومت چین و آمریکا از جمله مهمترین مسائلی هستند که ریسک سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌ داران افزایش داده اند.

ماه گذشته میلادی مؤسسه گلدمن ساکس هشدار داد سرمایه‌داران باید آماده نوسان در بازارهای مالی همزمان با انتخابات آمریکا باشند. از زمان روی کار آمدن ترامپ، شاخص MSCI بورس‌های آسیا-اقیانوسیه 22 درصد رشد کرده اما از سال 2018 که کاخ سفید جنگ تجاری علیه چین و برخی کشورها را آغاز کرد نتوانست همگام با شاخص S&P500 در آمریکا رشد کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ