کد خبر: ۱۵۷۲۰۰
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۶/۲

زمان اجرای افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران مشخص شد
از سوی وزیر کار:

زمان اجرای افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران مشخص شد

وزیر کار زمان اجرای افزایش 200 هزارتومانی حق مسکن کارگران را از ابتدای تیر اعلام کرد و گفت: کارگرانی که در شرایط کرونا بصورت اجباری بیکار شدند 55 درصد حداقل مزد به‌علاوه 5 درصد برای هر سر عائله دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد شریعتمداری در حاشیه افتتاح مرکز ارتباط با بازنشستگان و مرکز نوآوری صبا به خبرنگاران گفت: براساس آنچه در شورای‌عالی کار به‌تصویب رسیده و هیات دولت نیز آن را تصویب کرده، افزایش 200 هزارتومانی حق مسکن کارگران از اول تیرماه اعمال می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی در سامانه ثبت کارگران ایجاد شده بود که رفع و قرار شد با ثبت‌نام در سامانه کارا، زمینه‌ای فراهم شود تا کارگرانی که در شرایط کرونا بصورت اجباری بیکار شدند، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به‌ میزان 55 درصد حداقل مزد به‌علاوه 5 درصد برای هر سر عائله دریافت کنند و کسانی که از 20 اسفند سال گذشته تاکنون بیکار شده‌اند، مشمول این بیمه بیکاری می‌شوند.

شریعتمداری ادامه داد: ‌طبق ماده 6 و 7 قانون بیمه بیکاری نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و فقط کافی است در سامانه مربوطه ثبت‌نام و تقاضا را اعلام کنند و حق بیمه بیکاری از طریق شماره شبا به حساب افراد واریز می‌شود هم‌چنان که در مورد تمدید دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی نیاز به مراجعه حضوری نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ