کد خبر: ۱۵۷۲۰۳
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۶/۲

لایحه اصلاح سهمیه های کنکور دوباره به مجلس ارائه می شود

لایحه اصلاح سهمیه های کنکور دوباره به مجلس ارائه می شود

وزیر علوم گفت: با توجه به استقرار مجلس جدید، لایحه پیشنهادی دولت درباره اصلاح سهمیه های کنکور دوباره به مجلس ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور غلامی به مهر گفت: سهمیه‌های آموزش عالی مصوبه مجلس هستند و با توجه به اینکه این نهاد آنها را در زمان‌های پیشین تصویب کرده برای تغییر هم باید آن نهاد نظر دهد.

وی افزود: تنها موضوعی که در حوزه وزارت علوم قرار داشت، مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی بود که آن نیز بر مبنای یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای انتقال فرزندان اعضای هیات علمی و تغییر رشته آنها در نظر گرفته شده بود. از سال جاری تغییر رشته این تسهیلات منتفی شد. بنابراین سهمیه‌های آموزش عالی هیچ مصوبه‌ای در دولت و وزارت علوم نداشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که بومی گزینی مزایایی دارد و برخی معتقد هستند که مزایای آن کم است و ضررهایی برای آموزش عالی دارد. در هر حال بحث‌های کارشناسی در این زمینه انجام شده و در وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی تحلیل و گزارش‌هایی مبنی بر وضعیت بومی گزینی تهیه شده است. این موضوع حساس است و باید با دقت کافی به آن رسیدگی شود.

غلامی عنوان کرد: این موضوع به مجلس بستگی دارد. یک بار سال گذشته در مجلس قبلی پیشنهاد لایحه اصلاح سهمیه‌های آموزش عالی را دادیم. در آن زمان لایحه برای طرح در صحن رای آورد اما برای وارد دستور صحن شدن با تعداد کمی رای از دستور خارج شد.مجلس جدید مستقر شده اما هنوز پیشنهاد لایحه اصلاح سهمیه‌های آموزش عالی ارائه نشده و ممکن است با شروع سال تحصیلی دوباره پیشنهاد را مطرح کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ