کد خبر: ۱۵۷۲۱۳
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۶/۲

 ایران و ونزوئلا قراردادهای تجاری امضا کردند

ایران و ونزوئلا قراردادهای تجاری امضا کردند

سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران ارسال شد. این صادرات بخشی از روابط تجاری برد-برد بین دو کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از اقتصاد انلاین، آژانس اطلاعات آمریکای لاتین، سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد قراردادهای تجاری امضا شده با ونزوئلا با ارسال اولین محموله میوه به ایران نهایی شد.

طبق گزارش این سفارت، اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا  به ایران ارسال شد. این صادرات بخشی از روابط تجاری برد برد بین دو کشور است. ایران به همراه همسایگانش می ‌توانند یک بازار بزرگ 400 میلیون نفری برای ونزوئلا باشند.

5 کشتی ایرانی حاوی بنزین بین ماههای مه و ژوئن به آمریکای جنوبی رسید تا تقاضای داخلی این کشور برای بنزین را تأمین کند. تحریم های آمریکا به سختی به صنعت نفت ونزوئلا آسیب زده و باعث شده این کشور با کمبود شدید بنزین مواجه شود.

این اولین باری است که ایران در نقض تحریمهای آمریکا و با وجود تهدیدها، سوخت به آمریکای لاتین صادر کرده است. ایران اخیراً یک مرکز تجاری بزرگ در کاراکاس برای فروش غذا و کالاهای اساسی با قیمت های ترجیحی افتتاح کرده که مورد استقبال مردم ونزوئلا قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این دو کشور در آغاز سال جاری میلادی قراردادهایی در زمینه انرژی، علمی، اقتصادی و صنعتی امضا کردند که روند اجرای آنها با توجه به محدودیت‌های اعمال شده جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا در جهان، تدریجی بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ