کد خبر: ۱۶۱۶۴۵
۱۳:۶ - ۱۳۹۹/۹/۱

هشدار احتمال وقوع سیل امروز و فردا در تهران

هشدار احتمال وقوع سیل امروز و فردا در تهران

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران با پیش بینی بارش ۳۵ میلی متر باران به وقوع سیل امروز و فردا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمدعلی قربانیان گفت: از ابتدای سال آبی تا دیروز، ۳۲.۰۱ میلی متر بارش باران گزارش شده است. به رغم بارش‌ها، بارندگی نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۱۷ درصد کاهش داشته است. با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا، ۳۵ میلی متر باران می‌بارد.

وی افزود: درخواست این است که به هیچ عنوان مردم در حاشیه رودخانه‌ها تردد و اتراق نکنند. هر لحظه امکان بارش‌های محتمل سیلابی وجود دارد. هرچند که ظرفیت ذخیره داریم ولی ممکن است سیلاب آسیب و خسارت ناگوار برای مردم داشته باشد. سد‌ها به لحاظ پایداری هیچ مشکلی ندارند و از لحاظ رفتارسنجی و رفتارنگاری کنترل می‌شوند .

این مقام مسئول تاکید کرد: حتی به منازل مسکونی اطراف رودخانه‌ها توصیه می‌کنیم از اتراق و رفت و آمد بی مورد پرهیز کنند. چون ممکن است پس از قطع باران رودخانه‌ها طغیان کنند.

قربانیان ادامه داد: قطعا بند آمدن باران به معنی اینکه عدم سیل، نیست. این باور غلط بوده و ممکن است سیل در کمین مناطقی مانند شمال تهران باشد. ایمنی نقاط حادثه خیز داخل شهر به خصوص رود دره‌ها به عهده شهرداری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ