کد خبر: ۱۶۱۷۲۶
۹:۶ - ۱۳۹۹/۹/۳

بایدن پیگیر بازگشت به برجام تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران است
وندی شرمن :

بایدن پیگیر بازگشت به برجام تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران است

وندی شرمن مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا از احتمال بازگشت بایدن به برجام پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پایگاه خبری Justsecurity از قول وندی شرمن مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا و آشنا به تفکرات جو بایدن اعلام کرد: انتظار می‌رود، بایدن در فاصله مراسم تحلیف تا انتخابات ریاست جمهوری ایران، بازگشت به تعهدات برجامی را تضمین کند.

بر اساس این گزارش، دلیل بازگشت آمریکا به برجام در ازای بازگشت ایران به محدودیت ها در فعالیت های هسته‌ای است.بایدن از اعتبار آمریکا برای همراه کردن متحدان اروپایی استفاده و دیپلماسی دیگری برای توسعه برجام، محکم کردن بندهای این توافق و رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه آغاز خواهد کرد.

به گفته این مقام اسبق آمریکایی،مقامات ایران هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام و بندهای مربوط به آن را رد کرده‌ و خواستار احقاق حقوق و لغو تحریم ها هستند.

 یک مقام سازمان ملل نیز در این خصوص گفت: «بازگشت پاک» آمریکا به برجام مطمئن ترین راه برای بازگشت ایران به محدودیت های هسته‌ای و محدود کردن ذخایر اورانیوم خواهد بود.

وی افزود: بایدن می‌تواند با صدور دستوری اجرایی به وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا این اختیار را بدهد که همزمان با تایید بازگشت ایران به تعهدات از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شروع به لغو تحریم ها کنند.

طبق اظهارات این مقام سازمان ملل، ایران بین 4 تا 6 هفته می‌تواند به تعهدات برجامی بازگردد و آژانس آن را راستی آزمایی کند. و این زمانی است که دفتر کنترل دارایی های وزارت خارجه آمریکا می‌تواند، دستورالعمل های جدیدی در ارتباط با معافیت های تحریمی و تعلیق تحریم های بانکی ایران صادر کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ