کد خبر: ۱۶۱۷۴۳
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۹/۳

گلایه های انجمن صنایع لبنی از ستاد تنظیم بازار در گرانی ۵۵ درصدی شیر
سخنگو اعلام کرد:

گلایه های انجمن صنایع لبنی از ستاد تنظیم بازار در گرانی ۵۵ درصدی شیر

سخنگوی انجمن لبنی با انتقاد از وزارت کشاورزی و تصمیم ستاد تنظیم بازار در افزایش۴۵۰۰ تومان نرخ شیر خواستار حذف قیمت گذاری دستوری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا بنی طبا با انتقاد از افزایش قیمت شیر به مهر گفت: قیمت ٤١٥٠ تومان، نرخ قطعی و رسمی شیر نبوده و قیمت‌های توافق شده در جلسه سازمان حمایت ، بدون تغییر در مصوبه ستاد تنظیم بازار مصوب شد و فقط نرخ شیر که قرار بود ۴۱۵۰ تومان باشد با ٣٥٠ تومان افزایش به ۴۵۰۰ تومان رسیده است.

وی افزود: حدود ٦٥درصد هزینه تمام شده تولید لبنیات مربوط به شیر بوده و بدون نهایی شدن قیمت آن تصمیم گیری درباره نرخ لبنیات امری غیرممکن است.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی ، ضعف در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی را نمی پذیرد و برای جبران به کارخانجات و مصرف کنندگان فشار می آورد و هزینه ناکارآمدی را از جیب تولیدکننده و مصرف کننده پرداخت می کند!

بنی طبا گفت:  قیمت ۴۵۰۰ تومانی شیر نسبت به نرخ قبلی ٥٥ درصد افزایش یافته است. وقتی که قیمت ٤١٥٠ تومان تعیین شد، ٣٨ درصد افزایش داشت و به تبع آن نرخ لبنیات هم حداکثر ۳۸ درصد رشد کرد اما با افزایش ۵۵ درصدی (۴۵۰۰ تومان) نرخ شیر ، قیمت محصولات لبنی هم باید به همین تناسب افزایش یابد.

وی افزود: ٤٥٠٠ تومان کف قیمت شیر است و با احتساب هزینه حمل و قیمت چربی  به ٥٠٠٠ تومان می‌رسد که کارخانجات توان پرداخت آن را ندارند. این اقدامات دولت منجر به حذف لبنیات از سبد مصرفی خانوار می‌شود و بیش از گذشته مصرف سرانه را کاهش می‌دهد.

بنی طبا اضافه کرد: کل زنجیره صنعت لبنیات باید از قیمت گذاری دستوری خارج شود تا رقابت تولیدکنندگان و نظام عرضه و تقاضا به سود مصرف کننده عمل کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ