کد خبر: ۱۶۲۷۰۲
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۹/۲۵

عرضه اولیه
با تصمیم بورس تهران:

عرضه اولیه "اپال" برای فردا لغو و به زمان دیگری موکول شد / اثر دو عامل

عرضه اولیه ۱۳ درصد سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس برای فردا لغو شد و اطلاع رسانی در خصوص تاریخ عرضه متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی ، قرار بود فردا چهارشنبه ، بازار سهام میزبان فرآوری معدنی اپال کانی پارس با عرضه اولیه 2.1 میلیارد سهم باشد اما با تصمیم بورس تهران این عرضه لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شد.

براساس این گزارش، بررسی ها نشان می دهد سقوط امروز و دور انتظار از 54 هزار واحدی شاخص و درخواست برخی فعالان به لغو این عرضه سنگین و همچنین ادعای گران فروشی این سهم در تصمیم مدیران بورس ، موثر بود. از سوی دیگر برخی از کارشناسان با اشاره به قیمت 1400 تا 1480 تومانی هر سهم " اپال" و نیاز به نقدینگی 3.8 هزار میلیارد تومانی ، خواهان لغو این عرضه بودند.

عده ایی هم با بررسی دارایی های جاری و غیر جاری و بدهی ها این شرکت و حقوق مالکانه دارایی ها، مدعی شدند ارزش ذاتی و واقعی هر سهم 127 تومان نه 1480 تومان ! 

با این اوصاف ، اقدام امروز بورس تهران شاید موجب بهبود نسبی بازار در فردا و روزهای آینده شود اما با توجه به اینکه عده زیادی از سهامداران با تکیه بر اطلاعیه های بورس تهران از قبل اقدام به تامین نقدینگی می کنند ، بهتر است مسئولان بورس با در نظر گرفتن همه شرایط ، تصمیمات قطعی را آگاهانه گرفته و دست به تغییر دقیقه 90 نزنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۹/۲۵
0
0
پاسخ
الان تکلیف کسانی که در منفی های شدید امروز سهمشان را فروختند و برای عرضه اولیه تامین نقدینگی کردند چیست ... چرا بورس اینقدر غیر کارشناسانه تصمیماتش را می گیرد و عوض می کند ... مدیریت سازمان بورس پاسخ گو باشد ...
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ