کد خبر: ۱۶۳۵۲۵
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

تحلیل نماینده مجلس خبرساز از وضعیت بورس + توصیه به حقوقی ها !!!

تحلیل نماینده مجلس خبرساز از وضعیت بورس + توصیه به حقوقی ها !!!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که اخیرا" با اعلام پیشنهادی درباره دریافت مالیات جدید ، خبر ساز شده بود ضمن تحلیل گذشته و حال بورس ، توصیه ایی هم به شرکت های حقوقی کرد!!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا میرتاج الدینی که اخیرا" با پیشنهاد و سپس انصراف از دریافت مالیات از تراکنش های بیش از 10 میلیون تومان خبرساز شده بود، مانند برخی از نمایندگان و مسئولان دولتی وضعیت بورس را تحلیل کرد و گفت :رشد حبابی بورس در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری ، برخی از صاحب نظران و کارشناسان و نمایندگان مجلس را نگران کرده بود .

وی ادامه داد: در آن زمان افزایش سرمایه برخی شرکت ها ، صوری و نگران کننده بود. در حال حاضر هم رویکرد مجلس و نمایندگان این است که اعتماد را به بازار سرمایه برگردانده شود که برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم در جریان است . چرا که بازار سرمایه یکی از پایه های اقتصاد بوده و مردم باید بدانند که دولت، مجلس و قوه قضاییه از این بازار حمایت می کنند.

این نماینده مجلس برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه هم راه‌حل‌ اعلام کرد و توضیح داد: برنامه های صحیح می تواند این بازار را حفظ کرده تا به رشد طبیعی ادامه دهد. همیشه رشد حبابی نگران کننده است اما رشد طبیعی و تدریجی بازار سرمایه بستگی به سیاست ها و برنامه‌های دولت دارد.

میرتاج الدینی ادامه داد: حفظ برخی شرکت های سرمایه گردان ( منظور بازارگردان ) که بتواند بازار سرمایه را مدیریت کند به دست مدیریت عالی بورس است. سقف و کف واحدهای قابل عرضه و قابل خرید ( منظور سهام و دیگر اوراق بهادار ) از سوی شرکت های حقوقی یکی از عوامل اصلی و موثر است .

وی درباره عملکرد سرمایه گذاران حقوقی هم اظهار نظر کرد و گفت: شرکت‌های حقوقی نباید همچون مردم عادی عمل کنند که یک سهام را خریداری کرده و نوسانات ایجاد کرده و پس از مدتی سهام را خارج کرده و مشکلات ایجاد کنند . بلکه باید به فکر منافع و مصالح کشور نیز باشند.

این نماینده تبریز ، آذرشهر و اسکو ادامه داد: نظارت موثر مجلس باتوجه به ابزار قانون اساسی و شامل سوال، استیضاح و...است . در بحث بورس هم مجلس به این سمت رفت و تذکرات جدی کتبی و شفاهی صورت گرفت ولی همیشه در نظارت‌ها یک رویکرد داریم و آن هم نظارت موثر است که باید طوری عمل کنیم که به نتیجه برسیم.

میرتاج الدینی افزود: در بحث بازار سرمایه نگاه مجلس و دولت یکی بوده و آن هم حمایت از بازار سرمایه است که باید اموال مردم حفظ و صیانت شده و نگران سرمایه گذاری در این حوزه نباشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
همش حرف وحرف. نابودمون کردن این حقوقی های ازخدا بی‌خبر. شدن نوسان گیر و روزبه‌روز سرمایه ی مردم رو آب میکنن و خودشون رو بشکه. مجلس فقط حرف میزنه برای رفع تکلیف.
» ناشناس | ساعت ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
درست است باید یک نظارت قوی باشد وقتی موضوع پول در کار باشد اینها هر جوری وارد میخواهند درآمد کسب کرده وبا پول همه کار میکنند یک نظارت قوی با بکارگیری افراد واقعا منصف فعلا سرمایه گذاران اکثرا ضرر کرده بود و بیراه میگویند
» علیرضا علی کرمیان | ساعت ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
ادامه روندفعلی بورس بدون تردید موجب بی اعتمادی مردم وخروج تدریجی آنان رادرپی خواهدداشت ازطرفی اعمال زیان روزانه خداپسند نمی باشد ونوعی اجحاف درحق سهامداران است امیدوارم مسئولین ذیربط عدالت اجتماعی رامراعات نمایند
» ناشناس | ساعت ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
تو روبه خدا
مجلس یه کاری کنه سرمایه چند سالمون که با عرق ریختن به دست آورده بودیم پودر شد
» ناشناس | ساعت ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
ضررهایی کردیم چی میشه ؟؟
» تقی | ساعت ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
(ایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس)
براستی ایشان با مدرک الهیات چگونه از بودجه و دخل و خرج و بورس سر در می اورد چند خط اقتصاد خرد و کلان و بورس خوانده است ووو
» عبدی | ساعت ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
این همه نظریه پردازچیه بعدیکی ازاین همه اندازه 😋بارشون نیس
» مهدی | ساعت ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
حاجی سهامدار خرد بین ۳۰ تا ۶۰ درصد توی ضرر هستند شما تازه بیدار شدی ؟ طرف چاپید و رفت !! از چی وکی می خواهید حمایت کنید ؟ با هزار سختی ۱۰ میلیون جمع کردم الان کمتر از نصف مانده . دیگر لازم نیست حمایت کنید فقط حماقت نکنید لطفا
» ناشناس | ساعت ۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
پاسخ
من یکی سود نخواستم اصل پولمو برگردونن پسرم داره سکته میکنه
» ناشناس | ساعت ۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
پاسخ
یعنی واقعا میخواین بگین دولت نمیدونه واقعا که !!!!!! از سهام اولیه هایی که به مردم داده والان زیر قیمت عرضه هست دولت باید خجالت بکشه بار کج به مقصد نمیرسه مطمئن باشید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ