کد خبر: ۱۶۷۳۲۰
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۲/۵

پیش بینی افزایش قیمت مسکن و اتهام شرکت های سیمانی در گرانی عمدی
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اعلام کرد:

پیش بینی افزایش قیمت مسکن و اتهام شرکت های سیمانی در گرانی عمدی

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با پیش بینی افزایش قیمت مسکن ، مدعی شد: شرکت های سیمانی در برنامه‌ای کاملا منسجم ،اقدام به کاهش تولید کردند و به دلالی در بازار دامن زدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشید پورحاجت در خصوص وضعیت بازار مسکن و اثر افزایش اخیر قیمت سیمان به ایسنا گفت: محتمل‌ترین گزینه برای مسکن در ماه‌های آینده، افزایش قیمت مسکن است زیرا نهاده‌های تولید از جمله شن و ماسه ۵۰ تا ۶۰ درصد گران شده اند. از سوی دیگر شرکت های سیمانی در دو ماه آخر سال گذشته در برنامه‌ای کاملا منسجم،اقدام به کاهش تولید کردند و به دلالی در بازار دامن زدند.

وی افزود: علاوه بر افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد کارگر و قانون مالیات‌های مستقیم، کمیسیون تقویم املاک نیز ارزش معاملاتی املاک را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داد. قانون مالیات‌های مستقیم هم با  ۲۲ نوع عوارض و سایر وجوه علاوه بر مالیات ارتباط مستقیم دارد و دستگاه‌های مانند سازمان جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد، وزارت راه و از همه مهم‌تر سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور بر افزایش ارزش معاملاتی املاک تاثیر داشته‌اند.

این مسئول ادامه داد : ارتباط مسکن با چند صد نوع واحد صنفی و تولیدی مشهود است که برآیند تمامی این افزایش قیمت‌ها، فاکتور دستمزد، مصالح و سایر وجوه پرداختی در فروردین‌ ، افزایش ۳۰ درصدی هزینه‌ها را نشان می‌دهد که قطعا در قیمت تمام‌شده مسکن تاثیر خواهد داشت .

پورحاجت گفت: فعلا قیمت زمین افزایش نداشته و و این متغیر در هزینه تمام‌شده ساخت مسکن نقاط مختلف ایران بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ