کد خبر: ۱۷۱۹۱۲
۹:۵ - ۱۴۰۰/۴/۱۶

مصوبه شورای امنیت برای مصرف برق صنایع و ماینرها/ رشد فروش ۷۰ درصد محافظ
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد:

مصوبه شورای امنیت برای مصرف برق صنایع و ماینرها/ رشد فروش ۷۰ درصد محافظ

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای محدودیت های مصرف برق صنایع و استخراج کنندگان مجاز رمز ارزها ، گفت :خسارت ناشی از حوادث برق ، بیمه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن متولی زاده درباره محدودیت های توانیر برای برق صنایع فولادی و سیمانی، گفت : طبق مصوبه شورای امنیت ، محدودیت مصرف برای صنایع با تعداد کم و مصرف زیاد انرژی اعمال می شود و اکثر صنایع مشمول محدودیت های برقی ، انرژی بر مانند صنعت فولاد هستند.

وی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته صنایع بزرگ، بخش کشاورزی و مشترکان بزرگ ، همکاری مناسبی با صنعت برق و کمترین مشکل را داشتند اما طی چند روز اخیر به دلیل افزایش مصرف و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها ، نیاز به همکاری بیشتر صنایع بود و مصوبه شورای عالی امنیت ملی هم بر همین اساس بود .

این مقام مسئول افزود: همچنین مقرر شد مصرف برق ۳۰۰ مگاوات استخراج کنندگان مجاز رمز ارزها از مدار خارج شود. چرا که طبق گزارش دانشگاه کمبریج ، دو هزار مگاوات مصرف برق ایران از سوی ماینرهای غیر مجاز است .

متولی زاده درباره خسارت به لوازم خانگی و نحوه جبران هم توضیح داد: خسارت ناشی از حوادث برق ، بیمه بوده و در سایت‌ bime.tavanir.org.ir نحوه پرداخت خسارت اعلام شده است.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مصرف شرکت توانیر هم وعده داد: بیمه ، خسارت تجهیزات برقی مشترکان ناشی از نوسان برق را پرداخت می‌کند و مشترکان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر و در بخش بیمه ، مدارک د را بارگذاری کنند تا پس از بررسی‌ شرکت های بیمه ، مبلغ خسارت پرداخت شود .

براساس این گزارش ، طبق اعلام فعالان بازار لوازم الکترونیک، فروش محافظ لوازم برقی در روزهای اخیر 70 درصد بیشتر شده اما برخلاف تصور مردم ، دستگاه‌های محافظ هم قادر به کنترل نوسانات زیاد الکتریسته نیستند !

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ