کد خبر: ۱۷۲۴۶۱
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۵/۴

علت گرانی سیمان از نگاه معاون بورس کالا

علت گرانی سیمان از نگاه معاون بورس کالا

معاون نظارت بر بورس کالا ، گرانی اخیر سیمان را ناشی از کاهش عرضه اعلام کرد و گفت: در بازار آزاد هر کیسه ۵۰ کیلویی بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد جهرمی درباره افزایش قیمت سیمان به دلیل کاهش عرضه در بورس به فارس گفت: قیمت سیمان در بورس کالا برای کیسه‌های 50 کیلویی حدود 30 هزار تومان است اما در بازار بین 70 تا 100 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در صورت عرضه شدن در بورس، افزایش قیمت به تولیدکننده می‌رسد اما در شرایط کنونی به جیب دلالان سرازیر می‌شود.

وی افزود: در پی قطعی برق کارخانه‌ها و کاهش تولید، عرضه سیمان از هفته‌ای 645 به 220 هزار تن رسید که باعث کمبود کالا شد. طی دو هفته گذشته به دلیل قطعی برق صنایع، عرضه شمش فولادی در بورس کالا انجام نشد. امید است در هفته‌های آینده با ثبات جریان برق در کارخانه، عرضه شمش در بورس از سر گرفته شود.

جهرمی گفت: فولاد مبارکه ماهانه 250 هزار تن ورق گرم و هفته‌ای 100 هزار تن شمش فولاد در بورس کالا عرضه می‌کند اما اکنون به 10 هزار تن کاهش یافته است. در نتیجه معاملات آن تأیید نشد. وقتی عرضه شمش کم شود، کشف قیمت مناسب صورت نمی‌گیرد. در سه ماه اول سال گذشته، 685 هزار تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد که در بهار سال جاری به یک میلیون تن رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ