کد خبر: ۱۷۵۳۹۲
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۶/۳۰

لایحه ساماندهی اشتغال کارکنان دولت تا ۴۵ روز ‌آینده به مجلس می‌ رود

لایحه ساماندهی اشتغال کارکنان دولت تا ۴۵ روز ‌آینده به مجلس می‌ رود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه لایحه ساماندهی اشتغال کارکنان دولت تا ۴۵ روز ‌آینده به مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازتسنیم، ولی اسماعیلی با اشاره به مشکلات متعدد کارکنان شرکتی و قراردادی گفت: با هماهنگی دولت و مجلس و با هدف ساماندهی شغلی کارکنان دولت، مقرر شد تا 45 روز آینده لایحه ساماندهی اشتغال کارکنان در دولت تدوین و تقدیم مجلس شود.

وی افزود: اگرچه لازم است ساختار دولت اصلاح شود اما در حال حاضر هزاران نیروی شرکتی و قراردادی به دلیل نقص قانون و ساختار استخدامی با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نبود امنیت شغلی و نابرابری در پرداخت ها از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد. دولت روحانی برای حل این مشکل لایحه به مجلس ارائه نکرد اما دولت جدید این موضوع را در دستور کار قرار داده است.در این خصوص کمیته اختصاصی ساماندهی اشتغال کارکنان دولت از 4 ماه پیش با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط در مجلس تشکیل شد تا طرح و لایحه مورد نیاز برای رفع مشکلات کارکنان شرکتی و قراردادی تهیه و تدوین شود.

اسماعیلی گفت: این لایحه فقط دستگاه های زیر نظر دولت را شامل می شود و قرار است ساز و کار لازم برای حذف امضاهای طلایی استخدام، حذف رانت، فساد، روابط ناسالم استخدامی و ایجاد عدالت استخدامی با نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شرکت های وابسته به دولت با نگاه مردم محور تهیه و اجرا شود.

بر اساس این گزارش، عباس گودرزی رئیس کمیته ویژه طرح ساماندهی اشتغال کارکنان دولت هم گفت: در حال حاضر بخش زیادی از کارکنان دولت با مشکلات استخدام و نابرابری در پرداخت ها مواجه هستند.نابسامانی و ناهماهنگی در نظام استخدامی بستر تبعیض و فساد در جذب نیرو را فراهم کرده است.

وی افزود: ایجاد امنیت شغلی، تعیین تکلیف وضعیت شغلی، جلوگیری از سوءاستفاده شرکت ها و ممانعت از تضییع حقوق نیروهای شرکتی از مواردی است که در لایحه دولت به آن پرداخته خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: برخی شرکت ها به دلیل سوء مدیریت و نبود نظارت صحیح، سودهای هنگفتی کسب کرده اند در حالی که این پول های هنگفت باید به کارکنان شرکتی می رسید.لذا این وضعیت باید اصلاح شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ