کد خبر: ۱۷۷۴۷۲
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۸/۱

کاهش دو شاخص مهم بورس آمریکا با اعلام کسری بودجه ۶۲ میلیارد دلاری

کاهش دو شاخص مهم بورس آمریکا با اعلام کسری بودجه ۶۲ میلیارد دلاری

کسری بودجه بیش از ۶۲ میلیارد دلاری آمریکا باعث افت دو شاخص مهم و اصلی بورس نیویورک یعنی اس اند پی و نزدک شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه داری با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کسری بودجه آمریکا در ماه سپتامبر به ۶۲ میلیارد دلار رسیده که ۶۲ میلیارد دلار کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بود. با توجه به بهبود شرایط کسب و کارها، مخارج دولت رو به کاهش است اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات ها برای بسیاری از مالیات دهندگان فرا رسیده که این مسئله موجب افزایش محسوس درآمد دولت شده است. کسری بودجه سال مالی کماکان در محدوده سه تریلیون دلاری قرار دارد. 

براساس این گزارش ، شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در سومین هفته ماه اکتبر با کاهش ۶۰۰۰ نفری به ۲۹۰ هزار نفر رسید و کمی فعالان بازار را نسبت به بهبود وضعیت حداقل در بازار کار امیدوار کرد. بطور متوسط شمار متقاضیان هفتگی دریافت مزایای بیکاری آمریکا حدود ۲۰۰ هزار نفر بود که پس از شیوع کرونا این رقم به سرعت رو به افزایش رفت. نرخ بیکاری آمریکا در حال بازگشت به چهار درصد است.

بازار کار بسیاری از کشورها تحت تاثیر پیامدهای کرونا باقی مانده و داده های منتشره توسط وزارت کار آمریکا نشان می دهد تا پایان سپتامبر بیش از ۲.۷ میلیون آمریکایی بیکاری طولانی مدت را تجربه کرده اند. بدان معنا که از زمان بیکاری آنها بیش از ۶ ماه می گذرد. این رقم بیش از یک سوم کل جمعیت بیکاران را تشکیل می دهد. بالا بودن نرخ بیکاری احتمالا کار بانک های مرکزی را برای بازگرداندن شرایط اقتصادی به حالت عادی دشوارتر خواهد کرد.

احتمال تصویب مالیات جهانی بر درآمد شرکت های بزرگ تا حد زیادی روی تمایل سرمایه گذاران برای خرید سهام آنها تاثیر منفی گذاشته است. قرار است از سال آینده حداقل مالیات بر درآمد شرکت های بزرگ به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند. علاوه بر نگرانی‌های مالیاتی، نگرانی‌هایی در خصوص امنیت سایبری شرکت ها و آسیب پذیری آنها در برابر حملات هکری وجود دارد. ایلان ماسک نیز از انتقال مقر این شرکت به تگزاس پس از اختلاف با مقامات کالیفرنیا خبر داد. 

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی در سطح پایین تری از روز قبل بسته شدند. شاخص داوجونز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵.۶ هزار واحد بسته شد. شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۱۴ درصد افت تا سطح ۴۵۴۴ واحدی پایین رفت و شاخص نزدک هم با ۰.۸۹ درصد کاهش در سطح ۱۵ هزار و ۳۸ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بورس در اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ بورس لندن با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۲۰۴.۵۵ واحد بسته شد. شاخص دکس ۳۰ بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۴۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵.۵ هزار واحدی به کار خاتمه داد و شاخص کک ۴۰ بورس پاریس با پیشروی ۰.۷۱ درصدی در سطح ۶۷۳۳ واحد بسته شد. شاخص ایبکس ۳۵ مادرید هم ۰.۴۲ درصد کاهش یافت و به ۸۹۰۶.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند تا جایی که شاخص نیک کی ۲۲۵ بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۳۴ درصدی تا سطح ۲۸.۸ هزار واحدی بالا رفت. شاخص هانگ سنگ بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶.۱ هزار واحد بسته شد.

در چین شاخص شانگهای افزایش ۰.۶۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۵۹.۳۷ واحد بسته شد. شاخص اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰ بورس سیدنی با ۰.۰۱ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۴۱۵.۴۸ واحدی به کار خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن صعودی بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ