کد خبر: ۱۸۰۶۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

مصوبه فرونشست زمین شورای‌ عالی شهرسازی ابلاغ شد
توسط دبیر شورای عالی معماری:

مصوبه فرونشست زمین شورای‌ عالی شهرسازی ابلاغ شد

دبیر شورای عالی شهرسازی طی نامه‌ای مصوبه فرو نشست زمین را برای اجرا به مرکز تحقیقات راه و مسکن استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزانه صادق‌مالواجرد در نامه ای به مدیران مرکز تحقیقات راه و مسکن استان‌ها مصوبه فرو نشست زمین را به شرح زیر اعلام کرد

1- مرکز تحقیقات راه ، پیشنهادی مربوط به اقدامات هماهنگ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع فرونشست را در اجرای بند یک ذیل ماده 2 قانون تاسیس شورای‌ عالی شهرسازی جهت انعکاس توسط رییس شورای عالی به هیات وزیران تنظیم و ارسال کند. تبعا در خصوص سایر پیشنهادهای مرتبط با بخش‌های ذیل وزارت راه در قالب بخشنامه وزارتی اقدام خواهد شد.

2- معاونت شهرسازی و معماری با عنایت به اعلام آمادگی سازمان نقشه‌ برداری، اطلس نقشه‌ عرصه‌های در معرض فرونشست در سطح کشور را اخذ و به کلیه مراجع مربوطه در تهیه و تصویب طرح‌های توسعه و عمران در همه مقیا‌س‌ها ابلاغ کند. لایه مربوط به این عرصه‌ها در تمام طرح‌های توسعه در مقیاس‌های مختلف، منعکس و ملاک‌ ارجاع ، استناد و اقدام خواهد بود.

3- مرکز تحقیقات راه با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری، ظرف مدت دو ماه اقدامات لازم‌ در تمام طرح‌های توسعه را در چارچوب شرح خدمات با اولویت طرح‌های توسعه و عمران شهری جهت ابلاغ به مراجع ذیربط تنظیم کند.

4- در همه طرح‌های توسعه و عمران شهری اعم از تهیه و تجدیدنظر طرح جامع و یا الحاق به محدوده و تغییر کاربری اراضی، بارگذاری جدید در عرصه‌های در معرض فرونشست ممنوع است. بنابراین دبیرخانه‌های کارگروه‌ امور زیربنایی استان (ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها) باید فرآیند بررسی و تصویب طرح‌ها را از سازمان نقشه‌برداری در زمینه تداخل پهنه‌های فرونشستی با طرح‌های توسعه و عمران استعلام و نتایج اعلامی را ملاک‌ عمل قرار دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ