کد خبر: ۱۸۰۶۷۷
۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

افزایش درآمد نفتی و وعده فروش روزانه ۱.۲میلیون بشکه/ واکنش به مواضع همتی
وزیر نفت اعلام کرد:

افزایش درآمد نفتی و وعده فروش روزانه ۱.۲میلیون بشکه/ واکنش به مواضع همتی

وزیر نفت با اعلام وعده فروش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت در سال آینده از افزایش درآمدهای نفتی در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 با اشاره به اینکه تبصره یک و 14 لایحه بودجه عمدتاً به درآمدهای ناشی از فروش نفت و میعانات گازی اختصاص دارد، گفت : با تلاشی که در وزارت نفت صورت گرفته در چندماه اخیر در بخش فروش نفت، میعانات گازی، خالص صادرات گاز و فروش محصولات پتروشیمی روندی رو به رشد داشت.

وی افزود: آمارها حاکی است درآمدهای حاصل از فروش نفت میعانات گازی و خالص گاز صادراتی و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی طی 10ماه‍ سال حاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، افزایش چشمگیری داشته است.

اوجی ادامه داد: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و شناسایی بازارهای مختلف ، امید است سال آینده تولید و فروش روزانه 1.2 میلیون بشکه محقق شود.

بر اساس این گزارش، وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی که افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای نفتی در دولت رئیسی را تکذیب کرده بود در توییتر اعلام کرد: دولت سیزدهم به درستی از افزایش ۴۰ درصدی میزان صادرات نفت خبر داده و تردیدی نیست که افزایش قیمت نفت بر رشد درآمد هم اثر داشته است.

در مجموع وصول درآمدهای نفتی بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است اما از آن مهم‌تر، وصول درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم است که جهش چشمگیری نسبت به قبل داشته و پول آن به صورت منظم در حال وصول است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ