کد خبر: ۱۸۰۶۸۱
۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

دور جدید مذاکرات وین از فردا شروع می شود
پس از وقفه دو روزه:

دور جدید مذاکرات وین از فردا شروع می شود

دور جدید مذاکرات وین از فردا با حضور روسای هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ و پس از وقفه دو روزه از سر گرفته می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، دور هشتم مذاکرات وین فردا با بازگشت روسای هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ پس از وقفه دو روزه ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش ، مذاکرات احیای برجام از ۸ آذر سال جاری در وین آغاز شد و طرف ها با وجود اختلاف نظرهای بسیار توانسته اند به راه حل های قابل توجهی دست یابند اما تا همه مسائل حل و فصل نشوند ، توافق حاصل نمی شود.

به گفته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، احتمال حصول توافق وجود دارد و آمریکا به عنوان ناقض برجام باید به تعهدات بازگردد.

موضوع لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات، تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از توافق از مهم ترین موارد اختلاف بین ایران ، ۱+۴ و آمریکا است.

در دو هفته اخیر مذاکرات بدون توقف و با جدیت بیشتری دنبال شد. راستی‌آزمایی و تمهیدات اجرایی برای رفع تحریم‌ها هم در این دو هفته در اولویت و در دستور کار مذاکره‌کنندگان قرار داشته و پیشرفت هایی حاصل شده است.

روسای هیات‌های مذاکره کننده ، فردا برای ادامه مذاکرات به وین باز می گردند و گفت‌وگوها در چارچوب دیدارهای دو جانبه و چندجانبه با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ