کد خبر: ۱۸۶۱۹۴
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱/۱۹

مجموع تولید سال گذشته خودرو اعلام شد / کاهش آمار ایران‌ خودرو و سایپا

مجموع تولید سال گذشته خودرو اعلام شد / کاهش آمار ایران‌ خودرو و سایپا

آمار تولید سال گذشته خودروسازان داخلی ۹۶۳.۱‌ هزار دستگاه اعلام شد و ایران‌ خودرو و سایپا با کاهش ۶.۷ و ۵.۵ درصدی سال را به پایان رساندند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمارهای وزارت صنعت ، خودروسازان در سال گذشته ۹۶۳.۱‌ هزار دستگاه تولید کردند که با افت ۲.۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ با تولید ۹۹۱.۶ هزار دستگاه همراه شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته خودروسازان داخلی ۸۶۸.۱ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کردند که ۹۰.۱ درصد از جمع تولیدات بوده و در مقایسه با سال ۹۹ با افت ۳.۹ درصدی همراه است. پس از سواری، بیشترین میزان تولید خودرو در بخش وانت با ۷۹.۷ هزار دستگاه بود و یک درصد افت داشت.

همچنین تولید کامیونت، کامیون و کشنده از سوی خودروسازان با رشد ۱۱۲ درصدی به رقم ۱۲.۳ هزار دستگاه رسید. بیشترین میزان رشد تولید نیز در خودرو ون با ۳۵۴.۵ درصد حاصل شد و خودروسازان داخلی توانستند ۱۱۶۸ دستگاه ون تولید کنند.

همچنین ۱۰۷۴ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۳۵.۴ درصدی و ۶۷۴ دستگاه اتوبوس با افت ۲۸.۸ درصدی تولید شد. خودروسازان در اسفند سال گذشته ۶۰.۵ هزار دستگاه تولید داشتند که در مقایسه با آمار اسفندماه ۹۹ افت ۲۴.۴ درصدی بود.

آمار ایران‌خودرو با افت ۶.۷ درصدی

سال گذشته ایران‌خودرو با تولید ۴۷۱.۳ هزار دستگاه عنوان بزرگ‌ترین خودروساز را دریافت کرد اما در مقایسه با سال ۹۹ افت ۶.۷ درصدی همراه شد .

ایران‌ خودرو سال ۹۹ توانست ۴۶۴.۳ هزار دستگاه سواری با کاهش ۶.۹ درصدی، ۶۷۲ دستگاه وانت با افت ۷۶.۸ درصدی، ۳۸۳ دستگاه ون با رشد ۲۹۹ درصدی، ۶۱۷ دستگاه مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس با رشد ۱۱۵.۷ درصدی و ۵۳۵۷ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۸۵ درصدی تولید کند.

۲۹.۸ هزار دستگاه از تولیدات این شرکت مربوط به اسفند سال گذشته است که در هم‌سنجی با سال قبل از آن افت ۲۵.۶ درصدی نشان می‌دهد.

کاهش تولیدات سایپا

شرکت سایپا هم درسال گذشته ۳۹۷.۴ هزار دستگاه تولید کرد که در مقایسه با سال ۹۹ کاهش ۵.۵ درصدی نشان می‌دهد. این تولیدات مشتمل بر ۳۳۵.۶ هزار دستگاه سواری با کاهش ۶ درصدی، ۶۰.۳ هزار و دستگاه وانت با کاهش ۴.۱ درصدی، ۳۵۶ دستگاه ون با رشد ۳۵۶ درصدی و ۱۰۹۲ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۱۷.۵ درصدی بود.

۱۸.۷ هزار دستگاه از این تولیدات در اسفند ۱۴۰۰ بوده و در مقایسه با اسفند ۹۹ کاهش ۴۷.۴ درصدی داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ