کد خبر: ۱۸۶۱۹۵
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱/۱۸

آمار جهانی و داخلی نرخ تورم، میزان تولید نفت ، رشد شاخص دلار و ...
در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ بررسی شد:

آمار جهانی و داخلی نرخ تورم، میزان تولید نفت ، رشد شاخص دلار و ...

آمار برخی متغیرهای کلان اقتصاد جهانی و داخلی در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ از جمله نرخ تورم، میزان تولید نفت ، رشد شاخص دلار و ... توسط پردازش اطلاعات مالی مبنا بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سالنامه اقتصاد ایران و جهان و کامودیتی ها با بررسی آمار و ارقام برخی از متغیرهای کلان اقتصاد جهانی، مهمترین کامودیتی ها و اقتصاد داخلی توسط گروه نشریه ره آورد منتشر شد که در این بخش به گزیده ای از متغیرهای کلان اقتصاد جهانی و ایران در سال 2021-2022 پرداخته شده است.

نرخ تورم جهانی

نرخ تورم در ایران

نگاهی بر وضعیت اقتصادی چین و آمریکا

بیشترین واردات آمریکا از چین است. در سال2021 میزان واردات کالا آمریکا از چین 506 میلیارد دلار و صادرات به این کشور 151 میلیارد دلار بود. مازاد تجاری
چین با آمریکا در سال 2021 به 355 میلیارد دلار رسید که جهشی 25 درصدی نسبت به سال 2020 نشان می دهد..

قیمت طلا، نفت، شاخص دلار و ترس در دوره های مختلف ریاست جمهوری آمریکا

باتوجه به اینکه همواره در دولت جمهوری خواهان شاخص دلار نزولی و در دولت دموکرات ها رشد می کند، انتظار می رود در دولت بایدن دلار رشد کند. تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین سرمایه گذاران را به سمت دارایی های امن تر برده است و دلار را به بالاترین سطح از زمان نوسانات ناشی از ویروس کرونا در دو سال پیش سوق داده است. براین اساس،ترس از کمبود عرضه به دلیل درگیری روسیه و اوکراین به همراه تقاضای قوی قیمت ها را بالاتر نگهداشته است. اقدامات اخیر مانع از ادامه تولید نفت روسیه می شود.

بنابراین قیمت نفت و فرآورده های نفتی مانند بنزین و گازوئیل احتمالا به افزایش ادامه خواهد داد. تحریم های نفت و گاز روسیه به معنای افزایش قیمت انرژی در سراسر جهان است. شاخص VIX در محدوده 30 واحد قرار دارد به دلیل تهاجم کشور روسیه به اوکراین، فشارهای قیمتی تشدید شده است و
فروش سهام آمریکا افزایش یافته است. بدترین وضعیت ممکن است هنوز در راه باشد. زیرا اقتصاد دانان غول وال استریت احتمال رکود اقتصادی در سال آینده را تا 35 درصد می بینند.

بنابراین گزارش، برای مطالعه کامل سالنامه تخصصی " اقتصاد ایران و جهان و کامودیتی‌ها " نشریه ره‌آورد اینجا را مشاهده کنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ