کد خبر: ۱۸۶۲۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۲۲

احتمال ضرر یک میلیارد دلاری بزرگترین بانک آمریکا از حمله روسیه به اوکراین
به سهامداران اعلام شد:

احتمال ضرر یک میلیارد دلاری بزرگترین بانک آمریکا از حمله روسیه به اوکراین

مدیر بزرگترین بانک آمریکا به سهامداران اعلام کرد: جی پی مورگان ممکن است به دلیل حمله روسیه به اوکراین با زیان حدود یک میلیارد دلاری مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جیمی ‌دیمون اعلام کرد:جی پی مورگان ممکن است به دلیل قطع فعالیتها از جمله خدمات خزانه‌داری، عملیات تبدیل ارز، معاملات بازار پول، معاملات اوراق بهادار در روسیه حدود یک میلیارد دلار از دست بدهد.

بر اساس این گزارش، رئیس و مدیر اجرایی بزرگ‌ترین بانک آمریکایی از نظر دارایی در نامه سالانه به سهامداران از دولت آمریکا خواست حضور نظامی‌ را در اروپا افزایش دهد و مجددا از مسوولان درخواست کرد تا برنامه‌ای در خصوص تضمین امنیت تامین انرژی برای متحدان ارائه کند. جزئیاتی در مورد مقدار زیان احتمالی جی‌پی مورگان یا چارچوب زمانی در این خصوص ارائه نشده اما این بانک نگران تاثیر ثانویه تهاجم روسیه به اوکراین بر شرکت‌ها و کشورها است.

آمریکا باید برای احتمال وقوع یک جنگ طولانی در اوکراین با نتایج غیرقابل پیش‌بینی آماده باشد. از آمریکا درخواست می‌شود دوباره به اتحاد ترانس پاسیفیک، یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجاری چندملیتی جهان بپیوندد. توافق‌نامه مشارکتی ترانس پاسیفیک که به تی پی پی شهرت یافته و ۱۱ کشور را در بر می‌گیرد پیش‌تر از سوی آمریکا رد شد و واشنگتن اعلام کرد بعد از خروج از این پیمان به‌جای توافقات چند‌جانبه از این دست، می‌خواهد با کشورهای عضو پیمان توافقات دوجانبه امضا کند.

در خصوص شرایط کنونی اقتصاد کلان هم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر از انتظار بازار باشد. همچنین جزئیات افزایش هزینه‌های بانک نیز بخشی از آن به دلیل سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری و هزینه‌های خرید است. جی‌پی‌مورگان در ۱۸ ماه گذشته خریدهای زیادی انجام داده و نزدیک به ۵ میلیارد دلار برای خرید هزینه کرده است.

بعد از آن جی‌پی مورگان و گلدمن ساکس به عنوان غول‌های بزرگ بانکداری به این شرکت‌ها اضافه شدند و اعلام کردند فعالیت‌ها را در روسیه محدود خواهند کرد و اولین بانک‌های بزرگ آمریکا هستند پس از حمله روسیه به اوکراین از این کشور خارج می‌شوند. همچنین جی پی مورگان اعلام کرده فعالیت‌های فعلی این بانک در روسیه محدود است و به مشتریان جهانی اطمینان داد تعهدات قبلی را به طور کامل انجام خواهد داد و ریسک‌های مرتبط با روسیه را مدیریت می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ