کد خبر: ۱۸۶۲۹۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۲۲

بازنگری در مصوبه دولت روحانی برای جلوگیری از احداث پتروشیمی میانکاله
در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفت:

بازنگری در مصوبه دولت روحانی برای جلوگیری از احداث پتروشیمی میانکاله

به دنبال دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان محیط زیست برای جلوگیری از احداث پتروشیمی میانکاله، بازنگری در مصوبه دولت قبل در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در آخرین جلسه هیأت دولت به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور داد موضوع احداث پتروشیمی میانکاله را بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب‌زا برای محیط زیست، سریعاً از اجرای آن جلوگیری کند.

علی سلاجقه در پی این دستور اعلام کرد: از نظر دولت، کلنگی که برای احداث پتروشیمی میانکاله به زمین زده شده، فاقد اعتبار بوده و طبق قانون دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست بر زمین نخواهد خورد و در اجرای این طرح نیز کوتاه نخواهیم آمد.

براین اساس، آخرین اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد، بازنگری در مصوبه دولت قبل برای احداث پتروشیمی میانکاله در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته و احتمالاً با ابطال آن طبق مصوبه جدید دولت، پرونده این طرح برای همیشه بسته خواهد شد. 

بنابراین گزارش، پروژه پتروشیمی میانکاله ۸ مهر ۹۹ از دولت وقت جواز تأسیس گرفت و ۱۷ اسفند سال ۹۹ در هیأت وزیران وقت مصوب و تصویب‌نامه دولت در بیست و سوم اسفند ابلاغ شد. ۱۵ تیر سال ۱۴۰۰ شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب طی نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تأمین آب شرب پتروشیمی امیر آباد مازندران از محل دریا شد که به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب در سال برای تأمین آب این طرح نیاز است و ۱۵ دی سال ۹۹ نیز، معاونت برنامه ریزی وزارت نفت موافقت‌نامه مقدماتی اجرای طرح پتروشیمی را با ۶ سهامدار امضا کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ