کد خبر: ۱۸۶۴۱۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۲۵

تسهیل در انتشار اوراق با اعتبار سنجی حقوقی ها برای ارائه ضمانت بانکی
قائم مقام تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

تسهیل در انتشار اوراق با اعتبار سنجی حقوقی ها برای ارائه ضمانت بانکی

قائم مقام تامین سرمایه تمدن گفت: با مبنا قرار گرفتن اعتبار سنجی یا رتبه اعتباری شخصیت حقوقی برای ارائه ضمانت بانکی به متقاضیان انتشار اوراق در بازار سرمایه این اقدام از سهولت بیشتر برخوردار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بیگ زاده با بیان اینکه در سالیان گذشته بر اساس تجربه‌های موفق جهانی، انتشار اوراق بر اساس رتبه اعتباری در بازار سرمایه آغاز شد به سنا گفت: تاکنون تعدادی اوراق نیز بر اساس این ساز و کار منتشر شده است. این اقدام، گامی موثر در راستای سهولت در انتشار اوراق بود.

وی افزود: به رغم این موضوع و امکان استفاده از فرایند توثیق برای رکن ضامن در انتشار اوراق، بحث ضمانت کماکان یکی از گلوگاه‌ها در انتشار اوراق است که نقش بانک ها در این فرایند می‌تواند کمک شایانی در انتشار اوراق داشته باشد. با تدابیر جدید بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی به شکل جدی پیگیری می‌شود. این در حالی است که باید ارائه تضامین به شرکت‌های حقوقی به منظور انتشار اوراق در بازار سرمایه مورد تاکید قرار گیرد.

بیگ‌زاده توضیح داد: به‌جای مطالبه وثائق ملکی یا سهام به‌منظور ارائه ضمانت انتشار اوراق از سوی بانک ها، اعتبار سنجی یا رتبه اعتباری شخصیت حقوقی مبنای ارائه ضمانت بانک ها به متقاضیان انتشار اوراق در بازار سرمایه قرار می‌گیرد. کمک بانک ها به رونق هرچه بیشتر فرایند انتشار اوراق می تواند از فشار روز افزون به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بکاهد و بانک‌ها با ارائه ضمانت و بر مبنای اقلام زیر خط، حرکت چرخ تامین مالی را تسریع کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ