کد خبر: ۱۸۶۵۱۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۲۹

تبعات جبران ناپذیر صادرات

تبعات جبران ناپذیر صادرات "ذوب" با عوارض تکلیفی / پیش بینی ماهانه در بودجه

ذوب آهن با پیش بینی عوارض صادراتی ۲۲۹.۲ میلیارد تومانی ماهانه طبق بودجه سال جاری از تبعات جبران ناپذیر صادرات با عوارض تکلیفی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ذوب آهن از پیش بینی عوارض صادراتی ۲۲۹.۲ میلیارد تومانی ماهانه طبق بودجه سال جاری و تبعات جبران ناپذیر صادرات با عوارض تکلیفی خبر داد.

براین اساس، ایرج رخصتی سرپرست "ذوب" بازگشت به نامه ۲۵ فروردین سازمان در خصوص تصمیمات ستاد تنظیم بازار مبنی بر وضع عوارض صادراتی اعلام کرد: طبق بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ و میانگین نرخ صادراتی پیش‌بینی شده در بودجه، عوارض صادراتی برآوردی برای هر ماه مبلغ ۲۲۹.۲ میلیارد تومان به شرح جدول زیر پیش‌بینی می‌شود.

محاسبات انجام شده طبق پیش‌بینی نرخ ارز در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شرکت است که با توجه به روند قیمت های جهانی و انتظار صعودی بودن نرخ فولاد در بازارهای صادراتی، عوارض صادراتی بالاتر از رقم برآوردی خواهد بود.

با وضع موجود، ادامه فرآیند صادرات ذوب‌آهن هیچ گونه توجیهی نداشته و در صورت عدم ابطال یا اصلاح این بخشنامه، شرکت مجبور به توقف صادرات پس از تسویه تعهدات صادراتی موجود خواهد بود و از آنجایی که شرکت برای تامین مواد اولیه و تجهیزات نیاز به تامین ارز دارد و عدم تامین ارز مورد نیاز، توقف تولید را در پی خواهد داشت، ارز مورد نیاز تولید باید از طریق بانک مرکزی تامین شود.

همچنین با توجه به تامین ۵.۵ درصدی ارز مورد نیاز داخل از طریق صنعت فولاد، توقف صادرات این صنعت موجب کاهش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات شده و رشد نرخ ارز در بازار داخلی را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی بر اساس تابعی از قیمت جهانی و نرخ ارز مشخص می شود. از این رو هر گونه افزایش در نرخ ارز و قیمت های جهانی باعث تغییر قیمت‌ها در بازار داخلی خواهد بود.

این شرکت با عملکرد شفاف در ارائه محصولات تولیدی در بورس کالا و به منظور جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی در قیمت ها از ساخت مسکن در قالب طرح های مختلف اعم از نهضت ملی مسکن و ... پشتیبانی می کند. لیکن صادرات با عوارض تکلیف شده تبعات جبران ناپذیری به شرح فوق در پی خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ