کد خبر: ۱۸۹۷۸۱
۰:۲ - ۱۴۰۱/۳/۱۱

های وب پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی داد/ تغییر در برنامه
از محل سود:

های وب پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی داد/ تغییر در برنامه "فولاد"

های وب پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی از سود انباشته داد و فولاد مبارکه هم با تغییر برنامه، افزایش سرمایه قبلی را از ۹۵ به ۸۱ درصد کم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین رویدادهای مربوط به تامین مالی شرکت ها از بازار سرمایه با تصویب افزایش سرمایه 204 درصدی کاشی تکسرام از محل سود انباشته (از 29.4 به 89.6 میلیارد تومان) ، 233 درصدی میدکو (از 6 به 20 هزار میلیارد تومان ) از مطالبات و آورده ی نقدی ( 133 درصد قطعی و 100 درصد در اختیار هیئت مدیره) و 73 درصدی کارخانجات داروپخش ( از 150 به 260 میلیارد تومان ) از محل مطالبات و آورده ی نقدی همراه شده است.

براساس این گزارش، شرکت داده گستر عصر نوین هم از پیشنهاد افزایش سرمایه خبر داد و " های وب" در نظر دارد سرمایه 834 میلیارد تومانی را از محل سود انباشته به 3 هزار میلیارد تومان معادل 260 درصد برساند و صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و عدم خروج نقدینگی و همچنین استفاده از معافیت مالیاتی کند. 

همچنین فولاد مبارکه درحالی اسفند سال گذشته از برنامه افزایش سرمایه 95 درصدی از سود انباشته و از 29.3 به 57 هزار میلیارد تومان خبر داده بود که در تصمیمی جدید ، میزان افزایش سرمایه را کاهش داد و به 81 درصد رساند.

به این ترتیب سرمایه اسمی "فولا" درصورت طی مراحل قانونی بعدی از 29.3 به 53 هزار میلیارد تومان و از همان محل سود انباشته خواهد رسید تا در صورت انجام پس از شستا به دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شود.

هدف از این اقدام هم تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا (احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی 914 مگاوات) خرید دارایی‌های سرمایه‌ای (50 دستگاه لکوموتیو) جبران مخارجِ انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته (خرید سهام) تحصیل سرمایه‌گذاری‌های جدید (خرید سهامِ جدید) تأمینِ بخشی از سرمایه در گردشِ مورد نیازِ شرکت  اعلام شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ