کد خبر: ۱۹۰۲۹۳
۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۳/۲۹

رویه عرضه اولیه سهام اصلاح شد / طراحی شاخصی برای بیان بهتر وضعیت بازار
مدیرعامل فرابورس :

رویه عرضه اولیه سهام اصلاح شد / طراحی شاخصی برای بیان بهتر وضعیت بازار

مدیرعامل فرابورس با اعلام لزوم طراحی شاخصی برای بیان بهتر وضعیت بازار از اصلاح رویه عرضه اولیه سهام شرکت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میثم فدایی در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ و فرصت‌های پیشرو گفت: درحالی برخی شرکت‌های بازار پایه با صف فروش بیش از یک ساله ، نیازمند تعدیل قیمت به دلایل مختلف بازاری، اقتصادی یا فاندامنتال بودند که از اواخر آذر سال گذشته مقرر شد حجم مبنای شرکت‌های دارای صف فروش بیش از ۲۰ روزه حذف شود تا امکان نقد شوندگی و معامله آسان فراهم شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود بعد از فصل مجامع ( تیر ) و با بازگشایی نمادها، هیچ سهمی در صف خرید و فروش نباشد. حجم مبنای سهام شرکت های حاضر در بازارهای اصلی نیز در صورت برخورداری از بازارگردان و با تعیین شرایط از طرف سازمان حذف می‌شود. همچنین در صورت معامله ۱.۵ برابری میانگین حجم مبنا ماهانه در برخی شرکت ها ، حجم مبنا حذف شود. بنابراین این برنامه ها در مجموع منجر به کاهش نوسان شاخص خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: فعالان بازار همیشه به شاخص کل انتقاد می‌کنند که بیانگر وضعیت بازار نیست و باید مشخص شود شامل چه بازارهایی و با چه وزنی از سهام است. چرا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری و زیرمجموعه‌ها با ابهام زیاد بر روند شاخص اثر مستقیم دارند. به همین دلیل باید شاخصی برای نمایش بهتر وضعیت بازار طراحی شود.

فدایی از اصلاح رویه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت : مقرر شد ضمن تعیین کف قیمتی ، تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری هم افزایش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ