کد خبر: ۱۹۱۶۷۴
۱۲:۸ - ۱۴۰۱/۴/۸

سران گروه ۷ از اقدامات تنش زا دست بردارند/ مدارای ایران علت مذاکرات امروز
سخنگوی وزارت خارجه :

سران گروه ۷ از اقدامات تنش زا دست بردارند/ مدارای ایران علت مذاکرات امروز

سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن بیانیه سران گروه ٧ گفت: ایران طرفدار توافق مناسب، قوی و سازگار با منافع بحق و مشروع مردم است و از سران این گروه درخواست می‌کند از اقدامات تنش زا دست بردارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی در واکنش به بیانیه نهایی نشست سران گروه ٧ گفت: بخش‌هایی از بیانیه نهایی علیه ایران به شدت محکوم می‌شود. این بیانیه طبق عادت غلط کشورهای صادر کننده بی پایه، یکجانبه و ناعادلانه بوده و حاکی از پافشاری بیهوده بر سیاست‌ های شکست خورده‌ای است که بیشترین سهم را در ایجاد بی ثباتی در اجرای توافق هسته‌ای، تدارک مناقشه در مذاکرات رفع تحریم‌ها و نیز ایجاد ناامنی و جلوگیری از برقراری ترتیبات امنیتی درون‌زا در منطقه خلیج فارس داشتند.

وی ادامه داد: بیانیه سران گروه ۷، عامدانه نقض فاحش توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا و اعمال تحریم‌های غیر قانونی حداکثری علیه ملت ایران را نادیده می‌گیرد. صادر کنندگان بیانیه با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین زراد خانه سلاح‌های هسته‌ای با فرار به جلو، اتهامات ساختگی را متوجه ایران می‌کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: چنین مجموعه‌ای از مواضع و رفتار غیر مسئولانه و تنش زای صادر کنندگان بیانیه، بیشترین تهدید را متوجه امنیت بین المللی کرد. این در حالی است که به روشنی وامدار مدارای ایران در قبال توافق هسته ای هستند که اگر نبود، امروز موضوعی برای مذاکره باقی نمی‌ماند. اما عامدانه چشمان را به این حقیقت می‌بندند. بنابراین برای جبران سیاست‌های غلط گذشته باید از فرصت‌های متنابهی که ایران برای مذاکرات فراهم آورده، استفاده کنند و با روی آوردن به دیپلماسی با رفع کامل تحریم ها، آرامش را به فضای مذاکرات نتیجه بخش بازگردانند.

کنعانی افزود: نقش بی ثبات کننده طرف‌های صادر کننده بیانیه در منطقه خلیج فارس محکوم می‌شود و ضروری است آنها بجای متوجه ساختن اتهامات واهی علیه برنامه موشکی مشروع و دفاعی ایران که هرگز قابل مذاکره و مصالحه نیست در قبال فروش میلیاردها دلار تسلیحات پیشرفته به عنوان یکی از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه، پاسخگو باشند.

به گفته وی، ایران بر ادامه دیپلماسی در مذاکرات رفع تحریم‌ها و سیاست همسایگی با هدف ایجاد و ارتقا ثبات و امنیت درون‌ زا بدون مداخله و حضور خارجی تأکید داشته و طرفدار یک توافق مناسب، قوی و سازگار با منافع بحق و مشروع مردم ایران است. از کشورهای صادر کننده بیانیه درخواست می‌شود تا از اقدامات تنش زا که مرتبا فضا را برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی تنگ‌تر می کند دست بردارند. اینگونه بیانیه های دارای اغراض سوء سیاسی، باعث نمی‌شود ایران از مواضع به حق و اصولی دست بردارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ