کد خبر: ۱۹۱۶۷۵
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۴/۸

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته های اصلاح شده افتتاح شد
با سرمایه گذاری ۳۶۵ میلیاردی گروه زر:

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته های اصلاح شده افتتاح شد

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته های اصلاح شده با سرمایه گذاری ۳۶۵ میلیارد تومانی گروه صنعتی و پژوهشی زر، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت در حاشیه افتتاحیه بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته های اصلاح شده، گفت: گروه صنعتی و پژوهشی زر برای راه اندازی این کارخانه ۳۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که راه اندازی آن ظرف ۶ ماه منحصر به فرد بوده و جزء یکی از افتخارات است. راه اندازی این کارخانه بزرگ تولیدی مانع از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز خواهد شد و کشور را از واردات نشاسته اصلاح شده بی نیاز خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه در این ایام پروژه‌های زیادی افتتاح می‌شود که نشان می دهد عزم صنعتگران برای تولید و صادرات بیشتر و ارتقاء کیفیت محصولات و کمیت کالاها جزم شده است.

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز گفت: این کارخانه دانش بنیان یکی از بزرگترین شرکت های تولید محصولات نشاسته و  مالتودکسترین (نوعی نشاسته بهبود یافته) در غرب آسیا است. ظرفیت تولید این کارخانه، ۸۲ هزار تن انواع نشاسته های اصلاح شده و مالتودکسترین برای مصارف غذایی، دارویی و صنعتی است.

وی افزود: نشاسته اصلاح شده پایه ۷۰ نوع محصول بوده و محصولات این کارخانه در تولید داروها، طعم دهنده‌ها، مکمل های غذایی، دارویی و ورزشی، غذای کودک، نوشیدنی‌، بستنی، سس، مواد لبنی، فرآوری نان و شیرینی، صنایع نساجی، کاغذسازی، چسب، صنایع سلولزی و بهداشتی و روان کننده‌ های حفاری چاه نفت کاربرد دارد.

سلطانی ادامه داد: به زودی ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات نشاسته‌های اصلاح شده نیز آغاز می‌شود. زمانی که دیواری بین مسئولین و تولید کننده نباشد سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری صف خواهند کشید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ