کد خبر: ۱۹۱۶۸۱
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۴/۸

عرضه ارز بر تقاضا در سامانه نیما پیشی گرفت / برخورد با اخلاگران در بازار
رئیس‌ بانک مرکزی:

عرضه ارز بر تقاضا در سامانه نیما پیشی گرفت / برخورد با اخلاگران در بازار

رئیس‌ بانک مرکزی از پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضا در سامانه نیما در برخی روزها و برخورد با اخلاگران و سفته بازان ارزی در بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی طی نشست هم اندیشی با اقتصاددانان در بانک مرکزی گفت: مدیریت بازار ارز همواره با جدیت و با ساز و کارهای مختلف در دستور کار قرار دارد. با نظرات اقتصادانان حاضر در جلسه مبنی بر حضور موثر بانک مرکزی در بازار ارز، موافق بوده و توانایی این بانک برای ایجاد تعادل و ثبات در بازار نیز محقق شد.

وی ادامه داد: بخش هماهنگی بانک مرکزی با وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش ها در حال انجام است و بخش دیگر، بحث مدیریت عرضه ارز مورد تاکید قرار گرفت تا صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به داخل بازگردانده و به چرخه تجاری وارد کند. در حوزه حواله ارزی با متولی بودن سامانه نیما بطور نسبی تعادل مناسبی در زمینه عرضه و تقاضا وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: برخی روزها ارز به اندازه کافی وجود دارد اما خریدار و تقاضایی برای آن نیست. در زمینه حواله و اسکناس مشکل خاصی نیست ضمن آنکه وضعیت اسکناس ارز بانک مرکزی بسیار مطلوب است و صادرکنندگان به ویژه بخش غیرنفتی در زمینه قیمت توافقی فروش ارز گام های موثری برداشتند. بانک مرکزی با جدیت موضوع مدیریت انتظارت تورمی را پیگیری می کند و این موضوع نیز در دستورکار دولت است.

صالح‌ آبادی درباره برخورد بانک مرکزی با اخلاگران و سفته بازان ارزی در بازار گفت: در مدت اخیر با برخی کانال‌های فضای مجازی که با موج سواری بر برخی اخبار و انتظارات کاذب تورمی، اقدام به قیمت سازی صوری و شرط بندی بر روی قیمت ارز می کردند برخورد شد. همچنین عرضه ارز غیررسمی به عنوان نوعی قاچاق موجب قیمت‌گذاری های کاذب در بازار می‌شد که با این مورد هم برخورد صورت گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ