کد خبر: ۱۹۶۰۸۶
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۷/۲۷

سهم بخش صنعت از سرمایه گذاری خارجی ۳۸۲ میلیون دلاری به ۹۴ درصد رسید
طی نیمه اول سال:

سهم بخش صنعت از سرمایه گذاری خارجی ۳۸۲ میلیون دلاری به ۹۴ درصد رسید

بخش صنعت ۹۴درصد از سرمایه گذاری خارجی ۳۸۲.۴ میلیون دلاری و شامل طرح‌های جدید، خرید سهام و قرارداد را در نیمه اول سال به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 73 مورد سرمایه‌گذاری خارجی شامل ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام و ترتیبات قراردادی از ابتدای سال تا پایان شهریور به ارزش 382.4 میلیون دلار در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت مصوب شده و طی آن 39 مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 285.8 میلیون دلار در حال طی مراحل اجرایی و 34 مورد به ارزش 96.6 میلیون دلار در حال بهره‌برداری است.

براساس این گزارش، سهم بخش صنعت 93.8 درصد و شامل 285.8 میلیون دلار جواز تاسیس و 72.8 میلیون دلار پروانه بهره‌برداری، بخش معدن 2.2 درصد شامل 8.5 میلیون دلار پروانه بهره‌برداری معدنی و بخش تجارت 4 درصد شامل 15.2 میلیون دلار صنوف است.

همچنین از 73 مورد سرمایه‌گذاری خارجی، 24 شرکت به حجم 99.7 میلیون دلار با 100درصد سهامدار و مشارکت خارجی، 34 شرکت به حجم 227.3 میلیون دلار به صورت مشارکتی با شرکت‌های داخلی (جوینت ونچر) و 15مورد به حجم 55.3 میلیون دلار به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و بی. او. تی بود.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به صنایع ساخت چوب و محصولات چوب و چوب‌پنبه به‌استثنای مبلمان به ارزش 123.2 میلیون دلار، استخراج کانسارهای فلزی به ارزش 67 میلیون دلار، ساخت مواد و محصولات شیمیایی به ارزش 43.2 میلیون دلار و ساخت فلزات اساسی به حجم 40.9 میلیون دلار بود.

افغانستان، چین، ترکیه، هند و امارات 5 کشور نخست از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری هستند و در این میان بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ توسط افغان ها با 30 مورد بود.

استان‌های فارس با 41 درصد، خراسان جنوبی 21 درصد، خراسان رضوی 15درصد هرمزگان 12 درصد و تهران 11 درصد به ترتیب رتبه‌های نخست تا پنجم را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کسب کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ