کد خبر: ۱۹۶۵۶۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۸/۱۱

ثبات بورس در گرو اجرای کل بسته ۱۰ بندی است/ اقداماتی برای دولت و مجلس
کارشناس بازار سرمایه:

ثبات بورس در گرو اجرای کل بسته ۱۰ بندی است/ اقداماتی برای دولت و مجلس

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ثبات بورس در گرو اجرای کل بسته ۱۰ بندی حمایتی است، اقداماتی که دولت و مجلس می‌توانند در راستای حمایت از بورس انجام دهند را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نیما میرزایی با بیان اینکه مصوبه ۱۰ بندی حمایتی از بازار سرمایه از ۹۶ درصد سهامداران حمایت می‌شود به ایسنا گفت: سازمان بورس باید پیگیر اجرایی شدن این مصوبه باشد چون یکی از بندها مربوط به نرخ سود است و در مصوبه هیات دولت، سال گذشته هم مورد اشاره قرار گرفته بود اما توسط بانک مرکزی رعایت نشد. با اجرایی شدن کل ۱۰ بند، بازار سرمایه می‌تواند به ثبات برسد و برای رشد متناسب در سال جاری آماده شود.

وی افزود: اقداماتی که دولت و مجلس می‌توانند در راستای حمایت از بورس  انجام دهند به دو دسته کوتاه و بلند مدت تقسیم‌بندی می‌شود. اقدامات کوتاه مدت، کنترل سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی مانند رعایت کردن سقف ۲۰ درصدی نرخ بهره بین بانکی و اختلاف شدید دلار نیمایی و بازار آزاد است. در گام بلند مدت نیز طرح مالیات بر عایدی سرمایه و تعدیل و ساماندهی بازار مسکن که که بخش عمده‌ای از نقدینگی را به جذب کرده، مطرح است .

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نرخ خوراگ گاز سبب ضربه زدن به بازار شده و بسیاری از شرکت های پتروشیمی را دچار چالش جدی کرده است. نرخ هاب اروپا ۶۵ درصد ریزش داشته اما در داخل هزینه گاز با قیمت بالا و بدون توجیه اقتصادی محاسبه می شود. این موضوع در مجلس درحال پیگیری است اما انتظار می رود با توجه به شرایط اضطراری بازار سرمایه با اولویت بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته میرزایی، خرید سهام در نرخ‌های فعلی حتما یک سرمایه گذاری موفق است. زیرا P/E بازار و سودسازی شرکت ها در نیمه نخست سال، ریسک سرمایه گذاری را به شدت کاهش داده و بسیاری از نمادها بخصوص سهام بزرگ را جذاب کرده است. شرایط موجود برای دولت و سهامدارانی که در ریزش اخیر متحمل زیان شدند،ت برد - برد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ