کد خبر: ۱۹۸۱۴۵
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۹/۲۸

خودرو ۲۰ روزه ۴۰ درصد گران شد/ پیش بینی افزایش ۶۰ درصد دیگر تا پایان سال!
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران:

خودرو ۲۰ روزه ۴۰ درصد گران شد/ پیش بینی افزایش ۶۰ درصد دیگر تا پایان سال!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تبریز گفت: بازار در ۳ ماه آینده حدود ۱۰۰درصد افزایش نرخ را تجربه کند. تا امروز ۴۰درصد آن محقق شده و ۶۰ درصد دیگر به قیمت خودرو در ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم مددیان با اشاره به افزایش 40 درصدی قیمت انواع خودرو در 20 روز گذشته به ایلنا اعلام کرد: خودروسازان سیاست آزادسازی تدریجی قیمت را دنبال می‌کنند. به همین دلیل قیمت‌ها در کمتر از یک ماه صعودی شده و طی آن کوئیک از حدود 200 به 280 و تیبا صندوق‌دار از 198 به حدود 282 میلیون تومان رسید.

همچنین پژو 206 تیپ دو که در کارخانه 160 میلیون تومان فروخته می‌شد در بورس کالا 350 میلیون تومان عرضه می‌شود. پژو 207 هم از 410 به 450 میلیون تومان رسید. شاهین بد فروش‌ترین خودرو بوده که بهای آن از 350 به 520 میلیون تومان رسید. همچنین قیمت کوئیک 288، پراید وانت 250، تیبا 282، تیبا دو 288 و دنا پلاس 700 میلیون تومان است.

هدف خودروسازان افزایش 100درصدی نرخ کارخانه است که 40 درصد آن محقق شده و در ماه‌های آینده 60 درصد دیگر به قیمت خودرو اضافه خواهد شد.

اگر خودروسازان محصولی ندارند چگونه یک روزه دو هزار هایما و پژو 207 در بورس کالا عرضه می‌کنند؟ شورای رقابت و سازمان حمایت کجا هستند؟ چرا به وظایف نظارتی عمل نمی‌کنند.

خودروسازان با این افزایش نرخ از زیان‌دهی خارج می‌شوند. اگر قیمت خودرو از 200 به 400 میلیون تومان برسد اما خودروسازان نتوانند نسبت به تقاضای بازار عرضه کنند باز هم باید منتظر گرانی بود. همچنین روند واردات خودرو مشخص نیست و نمی‌توان چندان امیدوار بود. زیرا قرار است خودروسازان داخلی اقدام به واردات کند.

در این شرایط تکلیف مصرف‌کننده واقعی مشخص نیست کارمندی که ماهیانه 6 میلیون تومان دریافتی دارد چگونه می‌تواند پراید 111 که نرخ آن 270 میلیون تومان شده خریداری کند؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ