کد خبر: ۲۰۸۲۲۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵

مجوز مجلس به بانک مرکزی برای فروش ارز حذف شد

مجوز مجلس به بانک مرکزی برای فروش ارز حذف شد

مجلس بند مربوط به مجوز بانک مرکزی برای فروش ارز به نرخ حداکثر ۲ درصد کمتر از میانگین نرخ ارز صادراتی را از بودجه حذف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس بند مربوط به مجوز بانک مرکزی برای فروش ارز به نرخ حداکثر 2 درصد کمتر از میانگین نرخ ارز صادراتی را به منظور تامین نظر شورای نگهبان از بودجه حذف کردند.

بر اساس این گزارش، ترتیب بند الحاقی ۶ تبصره یک به این صورت اصلاح شد: به‌منظور تحقق نظام ارزی شناور مدیریت‌شده، افزایش انگیزه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و صیانت از ذخایر ارزی، دولت و ‌دستگاههای اجرائی قانون مدیریت خدمات و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها و بانک مرکزی، مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی، ‌فراورده‌های نفتی و گازی و سایر منابع به نرخ های کشف شده در بازارهای رسمی نیستند.

بانک مرکزی موظف است نرخ های کشف شده در بازارهای رسمی را ‌به‌صورت روزانه در تارنما برای عموم، منتشر و با همکاری دستگاه ها، گزارش اجرای این بند را ‌به‌صورت ماهانه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس ارائه کند. نرخ محاسبات کلیه ارزهای موضوع این قانون از جمله نرخ محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی و حقوق ورودی و تسعیر نباید کمتر از نرخ های کشف شده در بازارهای رسمی باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ