کد خبر: ۲۰۸۶۵
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۹/۷

معاون وزیر نفت: تحریم های ایران هفته اول 2016 لغو می شود

معاون وزیر نفت: تحریم های ایران هفته اول 2016 لغو می شود

معاون امور بین الملل وزیر نفت گفت: پیش بینی می شود همه تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی در اواخر دسامبر یا هفته اول سال جدید میلادی لغو شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین زمانی نیا در همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در سالن اجلاس سران گفت: دستیابی به توافق هسته ای و برجام، امکان برگزاری این همایش را فراهم کرده است.فرصت های فراهم شده از برجام برای کشور و ضرورت پیوستگی بین اقتصاد ایران و جهان، تضمینی خواهد بود که تحریم ها بازنگردد.

وی گفت: پیش بینی می شود همه تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی در اواخر دسامبر یا هفته اول سال جدید میلادی لغو شود.

وی با بیان اینکه ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه از شرایط مطلوب تری برای جذب سرمایه گذاری برخوردار است، اضافه کرد: در میان 20 کشور منطقه، ایران رتبه چهارم را در سهولت شرایط کسب و کار دارد. این درحالی است که طی دو سال گذشته به دلیل ایجاد شرایط سیاسی مناسب و پایین آمدن آستانه تحمل فساد در کشور، افکار عمومی توجه بیشتری به موضوع فساد داشته است. همچنین در دو سال گذشته با کنترل نوسانات نرخ ارز و ایجاد ثبات، شرایط برای ورود سرمایه خارجی تسهیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اینکه 9 درصد ذخایر شناخته شده نفت در ایران است، اما فقط سه درصد تولید نفت دنیا به کشورمان اختصاص دارد. همچنین با وجود برخورداری 18 ذخایر گازی دنیا، فقط پنج درصد گاز جهان را تولید می کنیم.کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی فرصت بسیار خوبی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در خاورمیانه و به ویژه ایران فراهم کرده است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت اضافه کرد: هرچند تحریم ها صدمه های زیادی به کشور ما وارد کرده اما برخی فرصت ها را نیز ایجاد و سبب تقویت سازندگان داخلی و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی شد؛ به طوری که سهم نفت در بودجه جاری کشور به کمتر از 40 کاهش یافته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ