کد خبر: ۲۰۸۶۷۱
۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱/۱۹

تصمیم شورای رقابت درباره گرانی ۳۵ درصدی خودرو و اعلام مبنای محاسبات
نایب رئیس خبر داد:

تصمیم شورای رقابت درباره گرانی ۳۵ درصدی خودرو و اعلام مبنای محاسبات

نایب رئیس شورای رقابت از بررسی درخواست دولت خبر داد و میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را ۳۵ درصد و مبنای محاسبات را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود دودانگه در مورد نامه محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری در مورد مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودروها به ایسنا، گفت: دغدغه دولت و معاون اول، قطعا دغدغه همه اعضای شورای رقابت بوده و تصمیم شورا با توجه به بررسی جوانب مختلف از جمله تداوم و رشد مستمر تولید، تعادل بازار و کاهش تورم، پیشگیری از نگاه سرمایه ای و سفته بازانه به خودرو و رعایت حقوق سهامداران این صنعت بود اما درخواست دولت در کارگروه خودرو و شورای رقابت طرح و تصمیمات لازم اعلام خواهد شد.

وی افزود: میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد بود که در چارچوب دستورالعمل شورا، جمع‌بندی و مصوب شد. ضمن اینکه مبنای محاسبات،صورت‌های مالی شش ماه اول سال گذشته این خودروساز بود.

دودانگه ادامه داد: خودروسازان علی رغم افزایش قابل توجه هزینه عوامل تولید بیش از یک سال افزایش قیمت نداشته‌اند و حمایت هدفمند و مشروط از صنعت خودرو هم تضمین کننده رشد تولید، تعادل بازار و کاهش تورم خواهد بود. انتظار می‌رود حمایت لازم از رویکردهای مورد نظر شورا صورت گیرد. البته نظارت مستمر بر عملکرد خودروسازان در دستور کار شورا بوده و تداوم این حمایت مشروط به عرضه مناسب و مدیریت بازار خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ