کد خبر: ۲۰۹۱۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۲/۶

مالکان خانه های خالی تهرانی از شهریور باید مالیات دهند/‌۱۰ هزار واحد خالی

مالکان خانه های خالی تهرانی از شهریور باید مالیات دهند/‌۱۰ هزار واحد خالی

استاندار تهران از اجرای قانون دریافت مالیات خانه‌های خالی از نیمه شهریور خبر داد و گفت:‌۱۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه دولتی در تهران وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا فخاری با تاکید بر عرضه املاک مسکونی خالی در شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و پیگیری مدیران عامل شرکت های عمران این شهرها، گفت:‌ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف است پیگیر عرضه خانه‌های خالی نهادها و ‌دستگاه‌های دولتی باشد که گفته می شود تعداد خانه های دولتی خالی به 10 هزار واحد در استان تهران می رسد.

وی افزود:‌ با توجه به ضرورت جلوگیری از دلالی‌های بی‌رویه سازمان امور مالیاتی، تعزیرات و دادگستری نیز باید به کمک ‌دستگاه‌های دولتی بیایند. از 15 شهریور قانون مالیات بر خانه های خالی در تهران عملیاتی خواهد شد و این موضوع با قدرت پیگیری می‌شود.

فخاری ادامه داد: شهرداران برای ساز و کار شناسایی واحدهای خالی در شهرهای استان و بالاخص منطقه 22 تهران با وزارت نیرو و ادارات برق شهرستانها و از طریق رصد کنتورها عمل کنند. در پایان کار پروژه ها و پروانه های ساختمانی نیز اطلاعات کاملی در شهرداری‌‌ها موجود است که می تواند ساز و کار مهم دیگری در شناسایی فرآیند احصاء لیست خانه های خالی هر شهر باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ