کد خبر: ۲۱۲۴۴۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۸

اشتباهی کوچک میلیون‌ها ایمیل نظامی آمریکا را به متحد روسیه فرستاد!

اشتباهی کوچک میلیون‌ها ایمیل نظامی آمریکا را به متحد روسیه فرستاد!

اشتباه تایپی کوچک موجب شد میلیون‌ها ایمیل نظامی حساس ارتش آمریکا به متحد روسیه در غرب آفریقا ارسال شود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فایننشال تایمز، بیش از ۱۰ سال است که ایمیل‌هایی با پسوند ام‌ال شناسه کشور مالی به جای پسوند ام‌آی‌ال شناسه ارتش آمریکا به این کشور آفریقایی متحد روسیه فرستاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، یوهانس زوربیر کارآفرین اینترنتی هلندی که مدیریت این دامنه ام‌ال را در اختیار دارد از ۱۰ سال پیش که وجود این مشکل را شناسایی کرد، بارها درباره درز اطلاعاتی و حفره امنیتی به مقام‌های آمریکایی هشدار داده و اعلام کرده بود که ادامه این موضوع می‌تواند امنیت داده‌های آمریکا را به خطر بیندازد.

با اینکه هیچ‌یک از ایمیل‌ها نشان محرمانه ندارند، برخی از آن‌ها حاوی داده‌های بسیار حساس‌ هستند. از جمله داده‌های پزشکی و پرتونگاری، اسناد هویتی، فهرست خدمه کشتی‌ها، فهرست کارکنان پایگاه‌ها، نقشه تاسیسات، عکس پایگاه‌ها، گزارش‌های بازرسی نیروی دریایی، قراردادها، شکایت‌های قضایی از نیروی انسانی، تحقیقات داخلی در موارد خاص، برنامه‌های کاری، سفرها و همین‌طور پیشینه مالیاتی و مالی کارکنان آمریکا و در این میان ایمیل‌ها مکاتبات دیپلماتیک هم وجود دارد.

مایک راجرز دریاسالار بازنشسته آمریکایی که پیش از این سازمان امنیت ملی و فرماندهی سایبری ارتش آمریکا را اداره می‌کرد، گفت: وقتی با یک مدیر دامنه سر و کار دارید که تلاش می‌کند نگرانی‌ را در این زمینه بیان کند، هرچند ناموفق باشد، متفاوت از زمانی است که یک دولت خارجی کنترل آن را در اختیار داشته و سعی می‌‌کند از آن به‌عنوان امتیاز استفاده کند.

تیم گورمن سخنگوی پنتاگون نیز گفت: وزارت دفاع آمریکا از این موضوع آگاه بوده و برای بررسی این موضوع اقدام‌هایی انجام داد. همچنین پنتاگون تمام افشا‌گری‌های غیرمجاز اطلاعات کنترل‌شده امنیت ملی یا اطلاعات غیرمحرمانه را جدی می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ