کد خبر: ۲۱۲۸۹۰
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۵/۱۴

۶ راه ساده برای مدیریت بهتر هزینه‌های ماهانه‌ و پس انداز پول

۶ راه ساده برای مدیریت بهتر هزینه‌های ماهانه‌ و پس انداز پول

۶ راه ساده به مدیریت بهتر هزینه‌های ماهانه‌ کمک کرده و باعث می‌شود هر چند اندک، مقدار بیشتری پس انداز کنید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بالا رفتن هزینه‌های زندگی به هر دلیلی می‌تواند میزان پس انداز افراد را کاهش داده و آن‌ها را از رسیدن به اهدافی که برای کوتاه مدت یا بلند مدت مشخص کردند، دور کند.

با وجود این هنوز هم روش‌هایی وجود دارند که بتوان با استفاده از آن‌ها از هزینه‌ها کم و به پس انداز اضافه کرد. در ادامه با چند راه ساده آشنا می‌شوید که به مدیریت بهتر هزینه‌های ماهانه‌ کمک کرده و باعث می‌شود، بتوانید هر چند اندک، مقدار بیشتری پس انداز کنید.

به صورت کلی خرید کنید

یکی از روش‌های مناسبی که می‌توان از طریق آن مقداری از هزینه‌ها کم کرد، انجام خرید به صورت کلی است. سعی کنید در ابتدای هر ماه فهرستی از محصولات مورد نیاز آن ماه را تهیه کرده و برای خرید به فروشگاه‌هایی سر بزنید که تخفیف مناسبی ارائه می‌دهند. با این کار روی تعداد زیادی کالای خریداری شده، تخفیف نسبتا مناسبی دریافت خواهید کرد.

تهیه فهرست خرید کلی برای یک ماه، نیازمند این است بتوانید مقدار مصرف ماهانه از محصولات مختلف را بررسی کرده و حدودا بدانید از هر چیز، چه مقدار مورد نیاز است.

میزان مصرف منابع اولیه را کاهش دهید

سعی کنید، توصیه‌های مربوط به کاهش آب، برق و ... را جدی بگیرید. از روشن کردن وسایل برقی در ساعات اوج مصرف بپرهیزید، لامپ‌های فضای اطراف را کم مصرف کنید، مقدار مصرف آب را به هر روشی که می‌توانید از کم کردن زمان استحمام تا تعمیر شیرهای خراب، کاهش دهید و سعی کنید مثل یک مدیر تمام عیار مدیریت منابع را بر عهده بگیرید تا هزینه قبض‌های پایان ماه به کمترین مقدار برسد.

روابط‌ را مدیریت کنید

رفت و آمد با دوستان و اعضای خانواده دست کمی از تراپی ندارد و برای سلامت روان کاملا ضروری است. با وجود این بسیاری افراد نمی‌توانند روابط را از نظر هزینه‌ها مدیریت کنند. اگر دوست دارید اعصاب در پایان هر ماه از دیدن جمع هزینه‌های کافه‌نشینی و رستوران گردی هر شبه به هم نریزد، سعی کنید تعداد دفعات بیرون رفتن‌ را کاهش دهید و با یک پذیرایی ساده  در منزل دور هم جمع شوید.

البته این موارد، کافه‌نشینی و رستوران گردی، کمترین تفریحات هستند و حق شما به حساب می‌آیند اما وقتی صحبت از فشار اقتصادی شود، چاره‌ای جز مدیریت بیشتر نیست. می‌توانید دوستان را به صرف یک عصرانه ساده و تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه‎ دعوت کنید و با هزینه کمتری از دید و بازدید لذت ببرید.

رد هزینه‌ها را بزنید

اگر نتوانید رد هزینه‌ها را بگیرید، نمی‌توانید مدیریت‌ کنید. برای پس انداز بیشتر پول به صورت ماهانه، یک سر رسید یا اپلیکیشن مناسب برای ثبت هزینه‌ها تهیه کنید و تمامی هزینه‌های هر روز از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین موارد را ثبت کنید و روش‌های مدیریت هزینه را یاد بگیرید. سپس در انتهای هر ماه تک‌تک هزینه‌ها را بررسی کنید.

با این کار به راحتی متوجه می‌شوید، کدام هزینه‌ها زائد بودند و کدام یک ضروری بشمار می‌آیند. اگر بطور کلی اهل پس‌انداز هستید و برای مثال بخشی از درآمد هر ماه‌ را به خرید انواع طلا از شمش طلا یک گرمی گرفته تا شمش 10 گرمی اختصاص می‌دهید، قیمت این موارد را جدا از هزینه‌های جاری در نظر بگیرید. برای مثال در کنار جمع کل هزینه‌های ماه بنویسید مقدار پس انداز این ماه به شکل شمش سوئیسی، طلای آب شده، سکه و ... فلان مقدار بود. چون در نهایت خرید این موارد هزینه نبوده و نوعی پس‌انداز و سرمایه‎گذاری طولانی مدت بشمار می‌آید.

هدف‌ را فراموش نکنید

یکی از مواردی که کمک می‌کند، حتی به صورت ناخودآگاه هم مراقب دخل و خرج‌ باشید به خاطر سپردن اهداف بزرگتر است. برای مثال اگر قصد خرید خودرو دارید اما مرتب درآمد را خرج سفرهای غیر ضروری یا خرید چیزهایی می‌کنید که واقعا به آن‌ها نیاز ندارید، هدف بزرگتر را به خود یادآوری کنید. حتی می‌توانید روی کارت یا داخل کیف پول یک جمله انگیزشی با مضمون به خرید خودرو فکر کن را قرار دهید تا قبل از کشیدن کارت یا درآوردن پول هدف اصلی و مهم‌تر یادآوری شود و بیشتر مراقب هزینه‌ها باشید.

عادت‌های خرید را عوض کنید

احتمالا شنیده‌اید نباید وقتی گرسنه هستید، برای خرید وارد یک فروشگاه شوید. چون در این شرایط ریسک انجام خریدهای غیر ضروری بیشتر است. این مسئله را در مورد هر چیزی در نظر داشته باشید. برای مثال وقتی لباس زیبایی می‌بینید که قیمت مناسبی دارد، اول به این فکر کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید و اگر جواب مثبت است، آیا سایر اجزای استایل‎ هم به این لباس می‌آید یا مجبور هستید برای تکمیل آن دست به خرید چیزهای دیگری هم بزنید؟

گاهی وقت‌ها همین تغییر به ظاهر ساده در عادت‌های خرید، بعد از مدتی کوتاه مقدار مناسبی پس‌انداز می‌دهد که می‌توانید آن را به خریدهای بهتری همچون خرید سکه اختصاص دهید! شما می‌توانید هر از گاهی با همین تغییرات ساده از سکه طلا گرمی گرفته تا تمام سکه را بعد از بررسی قیمت لحظه ای از طریق پلتفرم‌های ارائه دهنده قیمت آنلاین و مقایسه آن با بودجه در دسترس خریداری کرده و به عنوان یک سرمایه کنار بگذارید تا در آینده صرف موارد ضروری‌تر و بهتری شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ