کد خبر: ۲۱۲۹۰
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱

سایپا وارد معاملات خودروهای دست دوم شد/ جزییات فرایند خرید و فروش
معاون بازاریابی و فروش:

سایپا وارد معاملات خودروهای دست دوم شد/ جزییات فرایند خرید و فروش

معاون بازاریابی و فروش سایپا از ورود به بازار خودروهای دست دوم خبر داد و گفت:خودروهای دست دوم این شرکت توسط 100 نماینده مجاز خریداری و بعد از رفع ایرادات فنی با گارانتی یک ساله عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس رضا تقی زاده در جریان نشست خبری امروز درباره دو طرح تعویض خودروهای فرسوده و دست دوم توصیح داد: هدف از طرح جمع آوری خودروهای دست دوم، بازسازی مشکلات فنی این خودروها و عرضه دوباره بعد از احراز شرایط استاندارد فنی بوده و احراز مالکیت و ورود خودروهای دست دوم به چرخه بازسازی از مزایای این طرح است. در این طرح از تجربه های گذشته استفاده و ذینفع خرید و فروش را نمایندگی مجاز تعیین کرده ایم و سایپا تنها وارد نظارت بر ارائه گارانتی می شود.

وی افزود:در مرحله اول 100 نماینده برتر از نظر فروش و خدمات، اجازه ورود به این طرح را خواهند داشت اما مادام العمر نیستند. چون در صورت عدم ایفای تعهدات، جریمه و اخراج می شوند.

وی گفت: براساس این طرح افرادی که خودروهای دست دوم خود را عرضه می کنند می توانند خودروهای نو را تحویل بگیرند؛ در این شرایط مشتری از تسهیلات 21 درصد بهره مند می شود این در حالی است که اگر خودروی خود را در بازار آزاد عرضه کنند و وجه آن را برای خرید خودرو بیاورند باید تسهیلات با نرخ بیش از 30 درصدی دریافت کنند. در اجرای این طرح هر چه عمر خودروی دست دوم بیشتر باشد، زمان گارانتی و قطعات مشمول گارانتی کاهش می یابد.

این معاون سایپا درباره طرح تعویض خودروهای فرسوده نیز با اعلام تردد 17.5 میلیون خودرو در کشور و مشتمل بر 16.5 میلیون بنزینی و یک میلیون دوگانه سوز گفت: این طرح با هدف کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و آمار تصادفات از امروز آغاز می شود و متقاضیان می توانند در 100 مرکز اسقاط ثبت نام کنند. سقف تسهیلات به 16 میلیون تومان افزایش داده شده و مدت زمان بازپرداخت 48 ماه با نرخ سود 19.5 درصدی در نظر گرفته شده است.

تقی زاده گفت: در مرحله اول خودروهای 131 ، 111، تیبا یک ، تیبا دو ، وانت 151 و انواع وانت نیسان و در مرحله دوم خودروهای ال 90 ، انواع برلیان و ساندرو عرضه خواهند شد.

وی با بیان اینکه از سال 85 تاکنون 350 هزار دستگاه خودرو فرسوده با خودرو نو جایگزین شده اند، ادامه داد: در طرحی که از امروز آغاز شده، خودروهای سواری با عمر 20 سال و بیشتر و همچنین خودروهای وانت با عمر 15 سال و بیشتر قابل اسقاط هستند. همچنین ارزش گواهی اسقاط 2.5 میلیون تومان و تحویل خودروها به طور متعارف 30 روز بعد از تکمیل پرونده انجام می شود.

وی در مورد اقساط شرکت کنندگان در این طرح گفت: تسهیلات به میزان 50 درصد قیمت خودرو خواهد بود و در دوره های سه، چهار و 6 ماهه حداکثر تا 48 ماه بازپرداخت خواهد شد؛ با این احتساب برای خودرو سایپا 111 اگر تسهیلات را 10 میلیون تومان در نظر بگیریم، متقاضیان ماهانه باید حدود 650 هزار تومان قسط پرداخت کنند.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در مورد طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی نیز گفت: از 61 هزار خودرو ثبت نامی تاکنون 30 هزار دستگاه تحویل داده شده است. 15 هزار دستگاه نیز به طور امانی به نمایندگی ها تحویل داده شده است.

تقی زاده ادامه داد: سرعت ثبت نام و مراجعه مردم در این طرح، به نوعی غافلگیری را در فرآیند اجرا ایجاد و زمانبندی را دچار مشکل کرد اما با این حال به محض رسیدن تائیدیه بانک، خودرو فاکتور می شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ