کد خبر: ۲۱۲۹۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۱۵

ارزیابی سهم بازار و گستردگی شبکه ارتباطی سه اپراتور تلفن همراه

ارزیابی سهم بازار و گستردگی شبکه ارتباطی سه اپراتور تلفن همراه

طبق گزارش رگولاتوری در سه ماه نخست سال، فقط اپراتور اول با رشد سهم بازار مواجه شد و ۷۰ درصد ارتباطات روستایی را نیز پوشش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جدیدترین گزارش آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به شاخص‌های بخش ICT در فصل بهار در حالی منتشر شده که نشانگرهای بخش ارتباطات سیار با تغییر و تحولات معناداری مواجه است.

بر اساس این گزارش، تعداد کل مشترکان تلفن همراه با رشد 3.65 درصدی ضریب نفوذ این ابزار ارتباطی در مقایسه با مدت مشابه قبل به 147.7 میلیون مشترک رسید.

سهم اپراتورهای تلفن همراه از تعداد مشترکان فعال تا پایان فصل بهار برای همراه اول 78.4، ایرانسل 63.7 و رایتل 5.5 میلیون بود. شاخص سهم بازار که نشان‌دهنده بخشی از کل بازار است را می‌توان برای اپراتورهای تلفن همراه اندازه‌گیری کرد تا مشخص شود بازیگر اصلی و مسلط بر بازار ارتباطی کدام یک است.

افزایش، کاهش و ثبات در سهم بازار 3 اپراتور تلفن همراه

درصد سهم بازار اپراتور همراه اول 53.093، اپراتور ایرانسل 43.129 و اپراتور رایتل 3.777 در پایان سه ماه نخست سال براساس تعداد مشترکان فعال آنها بود. درصد این شاخص تا پایان سه ماهه انتهایی سال 1401 برای همراه اول 52.885، ایرانسل 43.338 و رایتل 3.777 بود.

برآیند آمارها حاکی از رشد سهم بازار همراه اول به میزان 0.208 درصد، افت سهم بازار ایرانسل به میزان 0.209 درصد و ثبات در سهم بازار رایتل طی سه ماهه نخست سال 1402 است.

بررسی گستردگی شبکه ارتباطی همراه اول، ایرانسل و رایتل

پوشش جمعیتی اپراتورها در روستاها برای همراه اول در 44918 روستا، ایرانسل در 19277 روستا و رایتل در 944 روستا است. حدود 70 درصد پوشش ارتباطات روستایی توسط همراه اول انجام شده که 81 درصد پوشش جمعیتی را با فناوری 4G فراهم آورده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ