کد خبر: ۲۱۲۹۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۱۶

تحلیلی جالب از نرخ دلار سال ۶۴ با قیمت های امروز / رکورد گرانترین و ارزانترین
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تحلیلی جالب از نرخ دلار سال ۶۴ با قیمت های امروز / رکورد گرانترین و ارزانترین

کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی جالب از نرخ دلار سال ۶۴ تاکنون و با قیمت های امروز، رکورد گرانترین و ارزان ترین دلار را اعلام کرد و دلار فضای تحریمی و غیرتحریمی را بیش از ۴۰ و ۲۷.۵ هزار تومان دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر تقی خان تجریشی معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه در سمینار نگاه فیروزه، تاریخ پر فراز و نشیب دلار را بررسی و اعلام کرد: اگر قیمت دلار طی سال های گذشته معادل قیمت ریالی محاسبه شود، طبق نمودار تورم ریال و کاهش ارزش با جدی‌تر شدن تحریم‌ها و کم‌رنگ شدن امید در اقتصاد، جهش‌هایی در کاهش ارزش دلار مشاهده می‌شود که عمدتا به دلیل اتفاق‌های رخ داده است.

برای نمونه، نقطه اوج دلار در زمان انتخابات آمریکا با موجی از بدبینی ها در ایران همراه بود و سال 99 اوج دلار زده شد و به 67 هزار تومان رسید! در مهر سال 97، دلار به 55 هزار تومان رسید در حالی که تیر ماه دلار 48.5 هزار تومان بود. عملا از زمانی که تحریم ها جدی‌تر شدند، دلار چند اوج داشت و چندی پیش نیز اوج 55 هزار تومانی داشت.

این ارقام در ذهن اثر گذاشتند و فعالان بازار سرمایه نیز زمانی که با کاهش دلار به کمتر از 50 هزار تومان و حرکت به سمت 45 هزار تومان به عنوان فرصت خرید ذکر می‌کنند. دلار فضای تحریمی بیش از 40 هزار تومان است و چنانچه گشایش اقتصادی رخ دهد با فرض ثابت ماندن قیمت نفت و جهانی مشابه گذشته، دلار به قیمت سال های غیر تحریمی و 27.5 هزار تومان می رسد. بنابراین شرایط فعلی ملتهب و دلار به بیش از میانگین 40 هزار تومان رسیده است.

رکورد گرانترین دلار از سال 64 تاکنون مربوط به دلار 30 هزار تومانی سال 99 و معادل دلار 68 هزار تومانی امروز است. رکورد گرانترین دلار هم بعدی با 510 تومان در سال 74 است.

رکورددار ارزانترین دلار طی این سال ها نیز 1200 تومان سال 90 است. دلار به قیمت های امروز با خارج کردن تورم داخلی و خارجی از رقم محقق شده در سال های مختلف بدست می آید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ