کد خبر: ۲۱۲۹۵۶
۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۵/۱۶

برنامه دولت برای احیای دو کارخانه تولیدی ۶۹ و ۴۹ ساله در استان فارس

برنامه دولت برای احیای دو کارخانه تولیدی ۶۹ و ۴۹ ساله در استان فارس

با حضور رئیس قوه قضائیه در استان فارس، دو کارخانه روغن نباتی نرگس و مخابرات راه دور ایران در مسیر احیا قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پس از حضور غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در سفر به استان فارس، کارخانه روغن نباتی نرگس و کارخانه مخابرات راه دور ایران در مسیر احیا قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، کارخانه مخابرات راه دور ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی از ۱۳۵۳ تولید تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی را آغاز کرد و سال ۸۲ در فرآیند خصوصی سازی قرار گرفت. این فرآیند یکسال بعد به سرانجام رسید اما این کارخانه راهبردی رفته رفته دچار سوء مدیریت، بدهی‌های کلان و در نتیجه رکود و ورشکستگی شد و سال ۸۸ با تصمیم دولت دهم به هیات حمایت سپرده شود.

۱۲ سال پس از آن اقدامی ارزنده برای احیای این شرکت تولیدی که توان اسمی اشتغال آفرینی برای بیش از ۲ هزار نیرو را داشت انجام نشد و کارخانه مخابرات راه دور ایران در خاموشی و رکود کامل روزگار گذراند.

با آغاز دولت سیزدهم، احیای شرکت های تولیدی راکد بطور جدی در دستورکار قرار گرفت و رویکرد محوری دولت قوی شد، بار دیگر احیای کارخانه مخابرات راه دور ایران نیز به صدر اخبار آمد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه بررسی وضعیت شرکت های راکد استان در شیراز گفت: قرار شده این کارخانه در قالب مزایده به سرمایه‌ گذار جدید واگذار شود تا مطالبات کارگران و سایر مطالبات پرداخت و سپس نسبت به راه‌اندازی مجدد آن اقدام شود.

رئیس جمهور دیروز با حضور معاون اجرایی و رییس دفتر و وزیر صنعت، ریی13س بانک مرکزی و معاون وزیر اقتصاد و معاون بانک مرکزی برای حل مشکلات ۶ شرکت صنعتی بزرگ با مسئولان آنها به گفت‌وگو نشست.

یکی از این شرکت های راکد کارخانه مخابرات راه دور ایران بود که برای بحث و بررسی درباره آن استاندار فارس به پاستور رفته بود و آخرین وضعیت این کارخانه راکد را به طور دقیق تشریح کرد و بحث و بررسی درباره چگونگی پرداخت بدهی‌های باقیمانده کارگران و راهکارهای احیای آن مطرح شد.

کارخانه مخابراتی راه دور ایران که نزدیک به ۱۴ سال سوءمدیریت آن را گرفتار مشکلات کرد و عدم نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و بدهی آن را به تعطیلی کشاند حالا در انتظار سرمایه‌گذار برای احیای مجدد است. در صورت احیای این شرکت بزرگ امکان بازگشت دست کم ۱.۳ هزار نفر بطور مستقیم به چرخه اشتغال فراهم و ظرفیت گسترده در صنایع مخابرات از راه دور ایران نیز احیا می‌شود.

کارخانه روغن نباتی شیراز هم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت های تولیدی سال ۱۳۳۳ به عنوان کارخانه پنبه پاک کن در حومه شهر شیراز راه اندازی شد. در این مدت به دلیل چالش هایی که برای کارخانه بوجود آمد و منجر به اخراج تعداد زیادی از کارگران شد دستگاه قضایی فارس به موضوع ورود کرد و جلسات مختلفی برای حل مسائل با حضور مدیرعامل کارخانه، مالک آن و دیگر دستگاه های ذی ربط در دفتر دادستانی برگزار کرد و مقرر شد تا پایان سال ۹۸ همه بدهی های کارخانه پرداخت شود که متاسفانه همچنان تولیدات این کارخانه اندک است و در عین حال مدیران را نیز با بهانه جویی هایی متولیان کارخانه سردرگم و کلافه کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ